گزارش العالم از فعالیت بندر الحدیده یمن با وجود حملات و توطئه های ائتلاف سعودی

دوشنبه 5 دی 1401 - 09:21

بندر الحدیده تحت کنترل دولت نجات ملی یمن، به رغم عدول سازمان ملل از وعده های خود برای ترمیم تخریب های به جای مانده از حملات ائتلاف متجاوز سعودی در حال فعالیت هر چند محدود، با هدف تضمین تداوم کمک های بشردوستانه به مردم یمن و همچنین افزایش تعداد نفتکش های تجاری است.

العالم _ یمن

به گزارش خبرنگار العالم در یمن، تداوم فعالیت های بندر الحدیده یمن در حالی است که سازمان ملل از وعده خود برای ترمیم خرابی های به جای مانده از تجاوز ائتلاف سعودی شانه خالی کرده و از سوی دیگر کشورهای متجاوز همواره تلاش کرده اند حرکت ناوبری را در این بندر محدود کنند و کشتی های حامل کمک ها را به سرقت ببرند.

بندر الحدیده دروازه ورود کمک های انسانی و اقتصادی یمن و مهم‌ترین و بزرگترین رقیب بنادر منطقه، سال‌ ها است که نقش مهمی در کاهش شدت محاصره یمن داشته و توانسته است به‌ طور ملموس و گسترده، بر بسیاری از مشکلات و موانع ناشی از دزدی دریایی غلبه کند.

اکرم عبده حمره، رئیس سازمان بنادر دریای سرخ یمن به خبرنگار العالم گفت: بندر الحدیده در گذشته به طور مداوم پذیرای کشتی‌های بسیار و متنوع بود، از کانتینرهای تجاری حامل الوار، آهن و سیمان گرفته تا کانتینرهای حامل مواد غذایی اما هم اکنون جز یک یا دو کشتی در ماه در آن دیده نمی شود، علاوه بر یک کشتی سازمان ملل که هر ماه وارد الحدیده می شود و حاوی 100 کانتینر است.

هفدهم ماه آگوست سال 2015، جرثقیل های غول پیکر این بندر اهداف استراتژیک مشخص کشورهای متجاوز بود. این کشورها حدود پنج بار به این جرثقیل ها حمله هوایی و آنها را به تلی از آهن قراضه تبدیل کردند.

کشورهای متجاوز این بندر انسانی را با توجه به توانایی آن برای پذیرش بزرگترین کشتی های باری جهان، به عنوان بندر نظامی اعلام کرده اند تا به راحتی به آن حمله کنند بدون اینکه به شمار زیادی از کارگرانی توجه کنند که تنها منبع رزق و روزی خود را از دست داده اند.

مسئولان سازمان بنادر دریای سرخ یمن هم اکنون در تلاشند تا شرکای بین‌المللی و سازمان‌های وابسته به سازمان ملل را متقاعد کنند که به عملیات وارد کردن نیازهای اساسی و تامین منابع غذایی ادامه دهند.

پربیننده ترین خبرها