تلگراف: دولت سعودی درصدد استفاده از پوشش تعطیلات سال نو برای قتل عام مخالفان است

دوشنبه 5 دی 1401 - 14:16

روزنامه انگلیسی تلگراف نوشت که دولت سعودی قصد دارد از عید میلاد مسیح به عنوان پوششی برای اعدام های جمعی جدید استفاده کند، درست همانند آنچه سال 2016 اتفاق افتاد و حدود 50 نفر از جمله چند کودک اعدام شدند.

العالم _ سعودی

به گزارش العالم، سریال اعدام های جمعی در عربستان سعودی تمام شدنی نیست و این بار قرار است شماری دیگر به طور جمعی اعدام شوند هرچند به نوشته روزنامه انگلیسی تلگراف، شمار آنان مشخص نیست. این روزنامه فاش کرد که دولت سعودی قصد دارد از اعیاد کریسمس به عنوان پوششی برای اعدام های جمعی جدید استفاده کند. تلگراف این مطلب را براساس اخطاری نوشته که در این باره به وزیر امور خارجه دولت بریتانیا رسیده است.

نمایندگان پارلمان انگلیس در نامه ای خطاب به جیمز کلورلی وزیر خارجه نوشته اند که عربستان سعودی همانطور که در سال 2016 حدود 50 نفر از جمله چند کودک را اعدام کرد، هم اکنون نیز قصد دارد از تعطیلی کریسمس به عنوان پوششی برای ارتکاب جنایتی جدید استفاده کند.
این روزنامه انگلیسی به مطرح بودن نام 60 نفر در عربستان سعودی اشاره می کند که بنا به گفته گروه های حقوق بشری، قرار است اعدام شوند هرچند احتمال دارد تعداد آنها بسیار بیشتر باشد.

نمایندگان انگلیسی تاکید کرده اند که عجیب نیست که سعودی از سرگرم بودن مردم جهان به اعیاد کریسمس برای اجرای این احکام سوء استفاده کند همان گونه که طی دو هفته گذشته دست کم 20 نفر از جمله 12 فرد خارجی را اعدام کرد در حالی که جهان در حال تماشای مسابقات جام جهانی بود. به این تعداد باید اعدام های مربوط به جرایم مواد مخدر را نیز اضافه کرد که طی دو هفته به 17 نفر رسیده است و این در حالی است که ریاض پیشتر متعهد شده بود که برای جرایم مواد مخدر مجازات اعدام صادر نکند.

پربیننده ترین خبرها