بر خلاف گزارش‌های اولیه، مایک پنس برای نامزدی ریاست جمهوری ثبت نام نکرده است

بر خلاف گزارش‌های اولیه، مایک پنس برای نامزدی ریاست جمهوری ثبت نام نکرده است
سه شنبه 6 دی 1401 - 09:27

به گفته مشاور مایک پنس، معاون دونالد ترامپ هنوز برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نام‌نویسی نکرده است.

العالم - آمریکا

به نقل از رویترز، دیوین اومالی، مشاور مایک پنس پس از درج نام وی در وب‌سایت کمیسیون انتخابات فدرال، در توییتر نوشت پنس، معاون رئیس جمهور پیشین، برای نامزدی ریاست جمهوری در سال 2024 هنوز ثبت نام نکرده است.

مشخصات پنس که در یک سایت فدرال ایالات متحده منتشر شد، باعث شد برخی از رسانه‌ها از جمله اسکای نیوز انگلستان گزارش دهند که پنس برای نامزدی ریاست‌جمهوری ثبت نام کرده است و لینک این وب‌سایت توسط کاربران در توییتر دست به دست می شود.

اومالی، که در زمان معاونت پنس، سخنگوی مطبوعاتی او بود، در توییتی نوشت: «مایک پنس، معاون پیشین رئیس‌جمهور امروز برای نامزدی ریاست‌جمهوری ثبت نام نکرد»، او بعداً در گفت‌وگو با رویترز تأیید کرد که مشاور پنس است.

این ثبت‌نام در وب سایت FEC به عنوان پرونده های «خام» ظاهر شد که هنوز توسط کمیسیون بررسی نشده است، مشخص نیست چه کسی آنها را در سایت درج کرده است.

یک سخنگوی FEC گفت که آنها در مورد پرونده های خاص اظهار نظر نمی کنند، اما خاطرنشان کرد که کمیسیون، فرم ها و گزارش های ثبت نام بالقوه جعلی و ساختگی را بررسی می کند.

پنس با امتناع از حمایت از تلاش ترامپ برای لغو نتایج انتخابات 2020، خشم دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا را برانگیخت و از زمان شکست ترامپ در برابر جو بایدن، به طور فزاینده ای از رئیس جمهور پیشین فاصله گرفت.

اگر پنس در سال 2024 نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود، تحلیلگران می گویند او از بخت اندکی برای پیروزی برخوردار خواهد بود، طبق میانگین نظرسنجی های RealClearPolitics، تا دسامبر، تنها 7 درصد از رای دهندگان قصد داشتند از معاون رئیس جمهور پیشین حمایت کنند.

پربیننده ترین خبرها