ورود 160 مسلمان روهینگیا به اندونزی پس از گم شدن در دریا

ورود 160 مسلمان روهینگیا به اندونزی پس از گم شدن در دریا
سه شنبه 6 دی 1401 - 22:13

مقامات اندونزی اجازه دادند قایق حامل 160 مسلمان روهینگیا پس از گذراندن روزها در دریا وارد خاک این کشور شود

العالم - آسيا

هزاران مسلمان روهینگیا که در برمه که مورد آزار و اذیت بوداییان هستند، هر سال جان خود را در سفرهای دریایی طولانی و پرهزینه، برای رسیدن به مالزی یا اندونزی به خطر می اندازند.

مهاجران با قایق‌های چوبی که بسیار پرخطر هستند سفر می کنند.

موتور قایق این 160 مهاجر، از کار افتاده بود و باد قایق را به ساحل روستای لادونگ در اندونزی رساند.

این مهاجران می‌گویند یک ماه است که در دریا گم شده اند.

تیلمایزول سیاتری، رئیس اداره مهاجرت محلی، گفت: این پناهجویان به طور موقت در یک مرکز دولتی محلی اسکان داده خواهند شد. و با سازمان بین المللی مهاجرت و کمیساریا هماهنگ خواهیم کرد تا به بهترین شکل این مساله را حل کنیم.

این سومین قایق انتقال پناهجویان روهینگیا است که در ماه های اخیر به اندونزی با اکثریت مسلمان می رسد گفتنی است دو قایق حامل 229 روهینگیایی 15 و 16 نوامبر وارد آچه شدند..

این کشتی در آب های نزدیک تایلند، مالزی، اندونزی و هند در دریای آندامان و تنگه مالاکا، یکی از شلوغ ترین مسیرهای کشتیرانی جهان، دیده شده است

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان هفته گذشته، گفت که از اواخر نوامبر گزارش هایی مبنی بر کشته شدن حداقل 20 سرنشین قایق دریافت کرده اند ، در حالی که آنهایی که زنده مانده اند آب و غذا ندارند.

این در حالی است که سیاستمداران آسیای جنوب شرقی و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل خواستار نجات کشتی دیگری شدند که حامل بیش از 200 پناهجوی روهینگیا، از جمله زنان و کودکان است که از چند هفته پیش در دریا گم شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها