عذرخواهی از اوکراینی‌ها، بی‌اعتنایی به لبنانی‌ها!/ شبکه لبنانی الجدید خشم کاربران را برانگیخت

سه شنبه 6 دی 1401 - 23:01

عذرخواهی شبکه الجدید از زنان اوکراینی و روسی، خشم کاربران شبکه های اجتماعی در لبنان را برانگیخت.

العالم لبنان

"وئام وهاب" رئیس حزب توحید عربی به علت اظهاراتش در شبکه "الجدید" موجی از خشم را درمیان کاربران شبکه‌های اجتماعی برانگیحت.

وی طی سخنانی در شبکه الجدید گفت :" بهش گفتم جناب رئیس می خواهیم بدونیم ما چه جور کشوری هستیم... اگر کشور توریستی هستیم که شرایط خودش را داره... اگر کشور کشاورزی هستیم شرایط خودش رو داره... اگر کشور روسپیگری هستیم که بریم ده هزار تا زن زیبا از روسیه و اوکراین بیاریم".

پس از این اظهارنظر، شبکه لبنانی "الجدید" از اوکراین و روسیه و ملت‌های آنان عذرخواهی کرد و گفت که اظهارات رئیس حزب توحید عربی، نظر شخصی اوست و به هیچ وجه منعکس کننده نظر این شبکه نیست.

این عذرخواهی خشم کاربران شبکه های اجتماعی را برانگیخت.

آن ها با اشاره به اهانت پرسنل شبکه الجدید به زنان جنوب لبنان در یک برنامه ضبط شده، تاکید کردند که این شبکه از اهالی جنوب لبنان عذرخواهی نکرد، اما از زنان اوکراینی عذرخواهی کرده است!

پخش یک نمایش طنز در برنامه “فشة خلق” در شبکه الجدید لبنان با اعتراض های گسترده کاربران در شبکه های اجتماعی مواجه شد و فعالان این شبکه ها به شدت شبکه الجدید و "دالیا احمد" تهیه کننده این برنامه و "جوانا کرکی" بازیگر نقش "بتول" در نمایش یاد شده را به باد انتقاد گرفتند.

کرکی در توضیحاتی درباره کشته شدن سرباز ایرلندی وابسته به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل درجنوب لبنان (یونیفل)، درخصوص روابط اهالی جنوب با نیروهای یونیفل گفت: (این نیروها) به جنوب پیش ما آمدند و ما به آن ها دختر دادیم و از آن ها دختر گرفتیم ، الان سه چهارم اهالی جنوب، چشم‌هایشان سبزوآبی و موهایشان طلایی است، تشخیص نمی‌دهی که اصلشان کجایی است، ایتالیایی‌ها قاطی ما شدند، انگلیسی ها قاطی ما شدند، الان چرا صداشون دراومده!

کاربران شبکه های اجتماعی، اظهارات کرکی را به منزله اهانت به زنان جنوب لبنان تلقی کردند و ضمن انتقاد از کرکی و دالیا احمد ، تهیه کننده این برنامه، عذرخواهی شبکه الجدید را به خاطر این اهانت خواستار شدند.

پربیننده ترین خبرها