وعده بلینکن درباره تلاش دولت بایدن برای آزادی زندانیان آمریکایی

وعده بلینکن درباره تلاش دولت بایدن برای آزادی زندانیان آمریکایی
چهارشنبه 7 دی 1401 - 08:46

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا وعده داد که واشنگتن برای آزادی همه زندانیان آمریکایی در سراسر جهان تلاش خواهد کرد.

العالم ـ آمریکا

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا سه شنبه شب به وقت محلی در آخرین روزهای سال ۲۰۲۲ میلادی افزود که واشنگتن در سالی که گذشت برخی شهروندان خود را که در ایران، روسیه، ونزوئلا، افغانستان، میانمار، هائیتی و دیگر کشورها زندانی بودند به خانه بازگرداند.

وزیر خارجه دولت بایدن وعده تلاش برای آزاد کردن همه زندانیان آمریکایی را در نقاط مختلف جهان داد که مدعی شد به صورت غیرعادلانه بازداشت یا گروگان گرفته شده اند.

به گزارش ایرنا، رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران درباره زندانیان دو تابعیتی در ایران هم گفته بود: ما به گفت‌وگوی غیرمستقیم با ایران درباره این موضوع که یک اولویت بسیار جدی برای ماست، ادامه داده‌ایم تا بتوانیم آمریکایی‌هایی را که برخی برای سال‌های متمادی، ناعادلانه در ایران زندانی هستند، به خانه بازگردانیم. آن گفت‌وگوها هیچگاه متوقف نشده است و تلاش‌ خود را بر هرچه زودتر بازگرداندنِ آنها ادامه خواهیم داد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفته بود: ما در حال بررسی راه‌های بشردوستانه هستیم که بتوانیم زندانی‌هایمان را که ناعادلانه گرفتار هستند، به خانه بازگردانیم. و فارغ از اینکه چه اتفاق دیگری افتاده باشد، این موضوع اولویت ما در رابطه با ایران است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها