انفجار در بزرگترین نیروگاه حرارتی کره شمالی

انفجار در بزرگترین نیروگاه حرارتی کره شمالی
پنج‌شنبه 8 دی 1401 - 09:40

خبرگزاری‌ها گزارش دادند که دیگ بخار نیروگاه حرارتی پوکچانگ - بزرگترین نیروگاه حرارتی کره شمالی - به دلیل بهره‌گیری بیش از حد از این سامانه منفجر شده است.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش تارنمای کره‌ای دیلی، این حادثه در حالی رخ داده که مقامات کره شمالی اخیرا دستورات مکرری برای افزایش تولید برق داخلی داده بودند.

منتقدان، این حادثه را که روز دوشنبه به وقوع پیوسته و خبر آن چهارشنبه شب منتشر شده است، یک "فاجعه مصنوعی و معمولی" می‌دانند. آنها علت حادثه را ناشی از بهره‌گیری بیش از حد از نیروگاه به دلیل فشار دولتی ذکر کردند.

یک منبع در استان پیونگان جنوبی گفت، انفجار دیگ بخار نیروگاه شهرستان پوکچانگ (در استان پیونگان جنوبی) که برای تولید گرما استفاده می‌شود با ۱۰۰ درصد ظرفیت تولید برق کار می‌کرد.

فعالیت این نیروگاه پس از انفجار متوقف شده است.

این منبع که نام و مسئولیت‌اش بیان نشده اظهار کرد: در این حادثه پنج کارگر دچار سوختگی شده و در بیمارستان بستری هستند. تعمیرات دیگ بخار نیز متوقف شده است.

وی افزود، نیروگاه حرارتی پوکچانگ تعمیرات برنامه ریزی شده دیگ بخار را دو بار به دلیل دستور مقامات برای فعالیت با ظرفیت کامل به تعویق انداخته بود.

به گفته کارشناسان، مقامات در این زمینه مرتکب «خطای ثانویه‌» شده و دستور دادند که تعمیرات دیگ بخار در اسرع وقت تکمیل شود.

آنها اعلام کردند که اجرای برنامه‌های تولید برق امسال به نیروگاه حرارتی پوکچانگ مربوط است.

این نیروگاه ملاقات با افراد زخمی را ممنوع کرده است.

این منبع گفت که خانواده‌های کارگران زخمی هنوز از میزان جراحت آنها خبر ندارند.

وی تصریح کرد: «خانواده‌ها و همچنین سایر کارگران کارخانه شکایت دارند که این اقدام [برای استفاده بیش از حد از دیگ بخار] موجه نبوده است».

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها