استمرار شهرک‌سازی یک رویکرد ثابت در سیاست صهیونیستی است

پنج‌شنبه 8 دی 1401 - 11:38

یک کارشناس مسائل فلسطین گفت شهرک سازی صهیونیستی در کرانه باختری یک ایدئولوژی صهوینستی مورد توافق جناح‌های افراطی، چپ و میانه رو رژیم است.

العالم – فلسطین

ایاد جوده در گفت و گو با برنامه "مع الحدث" شبکه خبری العالم افزود: شهرک سازی در کرانه باختری به معنای ساخت و ساز برای اسکان افراد بی خانمان نیست بلکه این یک اعتقاد یهودی است که بخشی از آن توراتی بوده و معتقد است که این منطقه در عصر قدیم و در ذهن اسرائیلی‍‌ها بخشی از یهودا و سامره است که قدس بخشی از آن است.

وی ادامه داد شهرک سازی یک بازی داخلی اسرائیلی است که از آن برای کسب دستاوردها و قدرت سیاسی بیشتر در رژیم استفاده می شود.

جوده تاکید کرد تبلیغات لیکود یا حزب کارگر در گذشته درباره توقف شهرک سازی و پایبندی به قطعنامه های بین المللی غیرواقعی است زیرا استمرار شهرک سازی یک رویکرد ثابت در سیاست اسرائیلی است.

وی ادامه داد صهیونیست‌ها در انتخابات اخیر، بنیامین نتانیاهو را بر اساس تبلیغات انتخاباتی اش که مبتنی بر جنایت و قتل علیه مردم فلسطین است، انتخاب کردند.

جوده یادآور شد که خطرناکترین محور در این تبلیغات، نابود سازی نهایی ایده پیوستگی جغرافیایی فلسطینیان در کرانه باختری است.

پربیننده ترین خبرها