جزئیات توافقات نتانیاهو و شرکای کابینه

جزئیات توافقات نتانیاهو و شرکای کابینه
چهارشنبه 7 دی 1401 - 21:16

پارلمان رژیم اسرائیل (کنست) متن توافقات حزب راست‌گرای لیکود با احزاب شریکش در دولت جدید به ریاست بنیامین نتانیاهو را منتشر کرد. این قانون، حزب را موظف می‌کند که متن توافقات را ۲۴ ساعت قبل از رای‌گیری برای کابینه جدید، به پارلمان بفرستد.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، رای‌گیری پارلمان رژیم صهیونیستی برای کابینه جدید به ریاست بنیامین نتانیاهو، فردا- پنجشنبه- انجام خواهد شد و لازم است ۶۴ عضو از پارلمان دارای ۱۲۰ کرسی، به این کابینه رای مثبت بدهند.

توافقات بین لیکود با احزاب راستگرای صهیونیسم مذهبی، نوعام و قدرت یهود و شاس است.

به گزارش خبرنگار آناتولی، کنست این توافقات را به عنوان آخرین گام پیش از معرفی دولت به آن در سایت رسمی خود منتشر کرد؛ زیرا انتظار می‌رود نتانیاهو تشکیل کابینه مورد انتظار خود را اعلام کند.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد توافقنامه ائتلاف میان لیکود و صهیونیسم مذهبی شامل تصویب پیش‌نویس قانونی است که اجازه سلب تابعیت یا اقامت یک شهروند فلسطینی و یا اخراج او از اسرائیل( اراضی اشغالی) را می‌دهد.

همچنین طبق این توافقنامه، یک شهروند اسرائیلی یا شهروند ساکن قدس شرقی در صورت انجام عملیات خصمانه و دریافت وجوه مالی از تشکیلات خودگران می‌تواند به سرزمین‌های تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین (کرانه باختری و نوار غزه) اخراج شود.

این توافقنامه همچنین تصریح می‌کند که شهرک‌های کوچکی که شهرک‌نشینان در اراضی کرانه بدون موافقت کابینه قبلی و طی ۶۰ روز پس از تشکیل کابینه جدید احداث می‌کنند قانونی است.

در همین حال، مرکز حقوقی حقوق اقلیت‌های عربی در اسرائیل( عدالت) در بیانیه‌ای اعلام کرد که خطوط اساسی اولویت‌های کابینه نتانیاهو در واقع علنی کردن گرایش‌های نژادپرستی، سرکوبگرانه و تقویت برتری یهودیان و ترویج آپارتاید است.

این مرکز در همین رابطه به بند اول این توافقنامه اشاره می‌کند که در آن حق یهودیان بر تمام سرزمین تاریخی فلسطین مورد تأکید قرار گرفته، و مقوله سرتاسر قدس پایتخت اسرائیل است، را تقویت می کند و شهرک‌سازی در اراضی اشغالی تثبیت شده است.

به گفته این مرکز، هدف از این توافقات تقویت تبعیض سیستماتیک نزادی علیه شهروندان فلسطنیی در اراضی اشغالی و تعامل با آنها به عنوان دشمن است.

پربیننده ترین خبرها