وعده‌های نتانیاهو به اشغالگران برای رسیدن به قدرت؛ سرکوب شدید فلسطینی‌ها و گسترش شهرک‌سازی

وعده‌های نتانیاهو به اشغالگران برای رسیدن به قدرت؛ سرکوب شدید فلسطینی‌ها و گسترش شهرک‌سازی
پنج‌شنبه 8 دی 1401 - 12:16

نتانیاهو در آستانه معرفی کابینه خود، متعهد شد که گسترش شهرک ‌سازی در الجلیل، نقب و بلندی‌های جولان و کرانه باختری رود اردن و اعدام فلسطینیانی که متهم به انجام عملیات علیه اسرائیلی‌ها هستند را در راس اولویت های خود قرار دهد.

العالم – نظرکده

کارشناسان معتقدند نتانیاهو در 12 سال نخست وزیری خود سیاست توسعه شهرک سازی در کرانه باختری را اعمال کرد و هرگز این روند را متوقف نکرد.

او هرگز اهل صلح نبود و همواره خواستار افراط گرایی و خشونت علیه مردم فلسطین، شهرک‌سازی، مصادره اراضی فلسطینیان، یهودی سازی قدس، تبدیل آن به شهری اسرائیلی و حفر تونل در زیر مسجد الاقصی بود، با اعراب جنگید و هزاران فلسطینی را دستگیر کرد.

نتانیاهوی فعلی همان نتانیاهوی قبلی است و نه فقط تغییر ماهیت نداده بلکه افراطی‌تر نیز شده است به همین دلیل سخنانش درباره گسترش شهرک های صهیونیستی جدید نیست.

در این میان کارشناسان مسائل فلسطین گفتند، شهرک سازی در کرانه باختری به معنای ساخت و ساز برای اسکان افراد بی خانمان نیست بلکه این یک اعتقاد یهودی است که بخشی از آن توراتی بوده و معتقد است که این منطقه در عصر قدیم و در ذهن اسرائیلیها بخشی از یهودا و سامره است که قدس بخشی از آن است.

آنان افزودند شهرک سازی یک بازی داخلی اسرائیلی است که از آن برای کسب دستاوردها و قدرت سیاسی بیشتر در رژیم استفاده می شود.

به گفته این کارشناسان تبلیغات لیکود یا حزب کارگر در گذشته درباره توقف شهرک سازی و پایبندی به قطعنامه های بین المللی غیرواقعی است زیرا استمرار شهرک سازی یک رویکرد ثابت در سیاست اسرائیلی است.

آنان خاطر نشان کردند صهیونیستها در انتخابات اخیر، بنیامین نتانیاهو را بر اساس تبلیغات انتخاباتی اش که مبتنی بر جنایت و قتل علیه مردم فلسطین است، انتخاب کردند.

کارشناسان یادآور شدند خطرناکترین محور در این تبلیغات، نابود سازی نهایی ایده پیوستگی جغرافیایی فلسطینیان در کرانه باختری است.

فعالان سیاسی نیز به نوبه خود گفتند که نتانیاهو قصد دارد مردم را با این دروغ فریب دهد که اوست که سیاست دولت جدید و شهرک سازی در کرانه باختری را تعیین می کند و هرگونه برنامه ریزی بن گویر و اسموتریچ بدون تایید او انجام نمی شود.

هدف وی از این اقدام تلاش برای سیطره بر این دو شخصیت صهیونیست است.

آنها خاطرنشان کردند استمرار شهرک سازی، سرکوب، کشتار و ​​ترور فلسطینیا از طریق وزیر شدن افراطیونی انجام می شود که تاریخ ثابت کرده چقدر نسبت به مردم فلسطین کینه دارند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها