تسلط همجنسگرایان بر کابینه نتانیاهو

تسلط همجنسگرایان بر کابینه نتانیاهو
جمعه 9 دی 1401 - 16:20

کابینه جدید رژیم صهیونیستی که از آن به عنوان راست‌گراترین و دین ‌سالارترین کابینه تاریخ این رژیم یاد می ‌شود، پس از رای اعتماد 63 نماینده از 120 نماینده کنست، رسماً متبلور شده است.

العالم درگوشی

کارشناسان معتقدند که این کابینه فقط تهدیدی برای فلسطینی ها نیست بلکه حتی صهیونیست ها نیز نگرانند که افراط گرایی آن منجر به افزایش اختلافات داخلی شود، به ویژه که محور این کابینه، وزرای حزب لیکود و احزاب مذهبی افراطی و راست افراطی است.

رهبران حزب صهیونیسم مذهبی بتسلئیل اسموتریچ، ایتمار بن گویر از حزب عوتسما یهودیت یا قدرت یهود ایتمار بن گویر، حزب نوعام آفی ماعوز اکنون وارد صحنه سیاسی رژیم شده و افکار عمومی را در داخل و خارج با خود همراه کرده اند.

روزنامه چپگرای اسرائیلی هاآرتص به منظور انعکاس نگرانی فزاینده نسبت به این که رژیم بیشتر به طرف راست افراطی حرکت می نماید، نوشت که این ائتلاف، افراطی ترین، نژادپرستانه ترین، همجنسگراترین و مذهبی ترین (حکومت خاخام ها) در تاریخ رژیم صهیونیستی است.

روزنامه افزود این کابینه می تواند اختلافات داخلی را بیشتر، حقوق اقلیت ها را محدود و درگیری بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها را تشدید کند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر که به اتهام فساد محاکمه می شود با تقسیم و توزیع مجدد وزارتخانه ها و نهادهای دولتی، امتیازات بزرگی را به شرکای ائتلافی خود واگذار کرد تا بتواند اکثریت پارلمانی را به دست آورد.

بارزترین گمانه زنی ها حاکی از آن است که دولت جدید شهرک سازی را گسترش خواهد داد.

سه شنبه گذشته مطابق با 27 نوامبر دو روز قبل از تحلیف دولت، کنست "قانون درعی" را تصویب کرد که به نام آریه درعی رهبر حزب افراطی دینی شاس نامگذاری شده است.

این قانون به او اجازه می دهد تا علیرغم محکومیت وی به جرایم مالیاتی و محکومیت به حبس تعلیقی، به عنوان وزیر کابینه منصوب شود.

انتظار می رود درعی و اسموتریچ از حزب صهیونیست دینی در سمت وزیر دارایی قرار گیرند.

همچنین اسموتریچ که خود بخشی از جنبش شهرک نشینان است، به بخش هایی از آژانس مدیریت غیرنظامی که تحت نظارت وزارت جنگ فعالیت می کند، سیطره یافته است.

همچنین کنست پیش از اعلام تشکیل کابینه قانون بن گویر که به نام ایتمار بن گویر وزیر امنیت ملی پیشنهاد شده است را تصویب کرد که به پلیس رژیم اختیارات بیشتری اعطا می کند.

بن گویر که به خاطر دیدگاه های راست افراطی معروف است، در گذشته به اتهام تحریک به نژادپرستی و حمایت از جنبش کاخ که در رژیم صهیونیستی و آمریکا ممنوع است، محکوم شده بود.

نکته نگران کننده دیگر مشارکت حزب راست افراطی ضد عرب نوعام در ائتلاف است.

انتظار می رود که آوی ماعوز، رئیس حزب، مسئولیت نهاد تازه تاسیس هیات "هویت ملی یهودی" را عهده دار شود.

این هیات ناظر بر محتوای کتاب های آموزشی در سازمان های غیررسمی خارج از مدارس حکومتی است.

با این حال هنوز معلوم نیست که آوی ماعوز که به مواضع تند ضد همجنس‌ بازی‌اش معروف است، چگونه با امیر اوحانا رئیس جدید کنست که همجنس ‌گرا است، برخورد خواهد کرد؟.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها