یمنی‌ها با گرانی و بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند

جمعه 9 دی 1401 - 16:42

یک روزنامه‌نگار یمنی گوشه‌ای از دردها و مشکلات ملت یمن در نتیجه تداوم محاصره و جنگ ائتلاف متجاوز سعودی علیه این کشور را به تصویر کشیده است.

العالم- یمن

به گزارش العالم، "سعيد سالم" با انتشار ویدیویی نوشته است: این شهروند یمنی اکنون در نگرانی به سر می‌برد و با گرانی و قحطی دست و پنجه نرم می‌کند.

سعید سالم افزود: شهروندان در گذشته در کارخانه‌ها کار می‌کردند و اکنون به دلیل افزایش قیمت نفت، اخراج و بیکار شده‌اند و از سختی زندگی رنج می‌برند.

عربستان و متحدانش که بیش از ۶ سال است، جنگ ویرانگر را علیه یمن به راه انداخته‌اند، تنها به کشتار بسنده نکرده‌اند؛ بلکه اقدام به غارت ثروت‌های نفت و گاز مردم یمن می‌کند و آنچه امروز از غارت نفت یمن تخمین زده می‌شود شش میلیون بشکه نفت به ارزش ماهیانه ۱۶۵ میلیون دلار است.

غارت سازماندهی‌شده منابع طبیعی یمن توسط ائتلاف متجاوز، تا حدود بسیار زیادی در آشفتگی اوضاع اقتصادی و سقوط ارزش ریال یمن در برابر دیگر ارزهای خارجی سهیم است، به‌ویژه آنکه درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز وارد حساب‌های افرادی در بانک الأهلی (ملی) عربستان می‌شده که دارای روابط و یا وابستگی‌هایی با رهبران وابسته به ائتلاف متجاوز به یمن بودند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها