حکیم : جنایت وحشیانه آمریکا در فرودگاه بین‌المللی بغداد خطایی نابخشودنی است

حکیم : جنایت وحشیانه آمریکا در فرودگاه بین‌المللی بغداد خطایی نابخشودنی است
جمعه 9 دی 1401 - 17:11

سید عمار حکیم در مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی و ابومهدی مهندس از رهبری ایران برای حمایت از عراق در مبارزه با داعش قدردانی کرد و گفت: جنایت وحشیانه آمریکا در فرودگاه بین‌المللی بغداد خطایی نابخشودنی است.

العالم - عراق

«سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در مراسم بزرگداشت شهیدان سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس که در آستانه شهادت این دو بزرگوار از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد برگزار شد، گفت: سخن از مقام شهدا و جایگاه آنها و عمق ارتباط روحی با آنها و مسیر روشنگرشان سخت است اما وفاداری ما به آنها و اصولشان، بر ما واجب می کند فداکاری ها و قهرمانی های نورانی آنها را برای پاکی جانمان و جاودانه کردن یاد آنها و بزرگداشت مسیر و تعهد به اصولشان، به یاد آوریم تا این میراث بزرگ را حفظ کنیم و با آنچه در توان داریم برای حفظ میهن، ارزش ها و اصول ثابت و اصیلمان تلاش کنیم.

وی تصریح کرد که فرماندهان پیروزی خلاصه ای از تجارب و قهرمانی‌ها در مبارزه تاریخی عراق و نشان شرفی در جبهه نورانی در برابر جبهه تاریک تروریسم هستند.

حکیم اظهار داشت که شهیدان المهندس و سلیمانی پایندی و اطاعت کامل از مقام مرجعیت عالی دینی آیت الله امام سیستانی داشتند؛ ایشان که آن ابتکار بزرگ فوری و فداکاری جان ها در دفاع از میهن و مقدسات را فتوا دادند، شهیدان المهندس و سلیمانی از نخستین شهدایی بودند که صفوف مومنان داوطلب در جبهه های دفاع کفائی را برای از بین بردن گروه های متوحش، کوردل و عقب مانده داعشی ساماندهی کردند.

وی بیان کرد که این دو شهید بزرگوار در صف اول رهبری نبردها با داعش بودند که شایسته عنوان فرماندهان پیروزی هستند، این شجاعت بهایی والاتر از توفیق شهادت که روزی دو شهید بزرگوار شد نداشت.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در ادامه گفت که به برکت فتوای مرجعیت عالی، فرماندهان پیروزی، مکتب بزرگی ایجاد کردند که مسئولیت تربیت نسلی از فرماندهان ملی معتقد و مومن در سازمان مبارک و مستحکم تحت عنوان سازمان الحشد الشعبی را برعهده بگیرد؛ سازمانی که با خون علما و شهدا و جوانان غیور میهن مقدس شده تا ذخیره ای برای این خاک مقدس و این ملت قهرمان و یاور و چراغی برای پایداری و شجاعت ملت باشد.

حکیم ادامه داد که ما باید میراث داران وفادار در حفظ این سازمان که برای آن فداکاری شده و جایگاه و قدسیت آن و اصولی که برای آن تاسیس شده و وفادار و قدردان این فداکاری های تاریخی بزرگ باشیم.

وی با بیان اینکه مبارزه با شرورترین قدرت در قرن گذشته که از 70 کشور مختلف به عراق آمده بودند، امر و ماموریتی آسان نبود، گفت که فرماندهان پیروزی و همه شهدا و کسانی که جان خود را فدا کردند، با نیروی تروریستی کوچک یا داخلی محدود مبارزه نکردند بلکه به نیابت به منطقه و جهانی مبارزه کردند که توسط این سرطان متوحش در معرض تهدید بود که در نهایت بر آن پیروز شده و بشریت را از آن مجرمان و نیروی آنها که انسان و طبیعت را از بین می برد، نجات دهند.

حکیم اعلام کرد که ما معتقدیم که جنایت وحشیانه ای که در حق فرماندهان پیروزی در فرودگاه بین المللی بغداد رخ داد، خطا و اشتباه آمریکا در حق عراقی ها و میهمانان آنها پس از این همه فداکاری، قهرمانی و پیروزی بود که اشتباهی نابخشودنی است.

وی افزود که کسانی که این تصمیم تاسف بار را اتخاذ کردند می بایست پخته تر و با درک و تعقل بیشتری نسبت به این پرونده حساس عمل می کردند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق بیان کرد که ما همواره خواستار حل اختلافات از طریق گفت‌وگو و تفاهم بودیم نه به روش تسویه حساب و حملات وحشیانه و ترور.

حکیم گفت که خون ریزی و استفاده از خشونت تنها کینه برای کشورها به همراه خواهد داشت و قهرمانی‌های درخشانی که فرماندهان پیروزی در مبارزه با تروریسم ارائه دادند، شایسته آن بود که دیگران را از هدف قرار دادن و حذفشان به این شیوه وحشیانه باز دارد و شهادت فرماندهان پیروزی منجر به تقویت تروریسم و نه از بین رفتن آن شد.

وی از دولت آمریکا خواست در سیاست‌های خود در سیاه نمایی رسانه متعمدانه در قبال فرماندهان پیروزی در جایگاه های بین المللی بازنگری کند و محدودیت و ممنوعیت تصاویر و قهرمانی‌های این فرماندهان را برای بزرگداشت یاد آنها و اقدام نیکی که برای میهنشان و جهان در جبهه‌های مبارزه با نیروهای تروریسم و کوردل، بردارد.

وی ابراز امیدواری کرد که خون پاک این شهدا، پشتیبان حقیقی برای تثبیت ارزش‌های والایی باشد که خود را فدای آن کردند تا عراق امن، با ثبات، مستقل و شکوفا باشد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد که باید همواره موضع تاریخی شرافتمندانه جمهوری اسلامی با رهبری رشیدش امام خامنه‌ای در پیروزی ملت عراق و ایستادگی در کنار آنها و پشتیبانی آنها در مبارزه زودهنگام با تروریسم داعشی را به یاد آوریم.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها