گزارش العالم از رزمایش ذوالفقار 1401 در شرایط دشوار آب و هوایی+فیلم

شنبه 10 دی 1401 - 11:45

رزمایش مشترک "ذوالفقار" ارتش جمهوری اسلامی ایران در مساحتی از شرق تنگه هرمز تا شمال اقیانوس هند، برای دومین روز پیاپی ادامه دارد.

العالم - ایران

در این رزمایش اهداف مختلفی از جمله هماهنگی بین نیروهای چهارگانه ارتش شامل نیروی زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی زیر نظر نیروی دریایی ارتش ایران دنبال می شوند.

امیر سرتیپ علی رضا شیخ در گفتگو با خبرنگار اعزامی شبکه خبری العالم گفت: "یکی از مهمترین رویدادهای این رزمایش، ادغام نیروهای چهارگانه نظامی ارتش و اداره اجرای عملیاتی با اهدافی متعدد در آن واحد است."

وی خاطرنشان کرد که در این رزمایش مشترک، توانمندیهای نظامی ارتش در جهت تحقق یک هدف نظامی واحد، محک زده می شود.

وی با اشاره به شریط جوی دشوار در مناطق جنوبی ایران، تصریح کرد که این مساله، فرصت خوبی برای سازگاری نیروهای ارتش با شرایط دشوار و تمرین در شرایط دشوار آب و هوایی است.

گفتنی است مرحله عملیاتی رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 از دیروز (جمعه) با رمز یا زهرا (سلام‌الله علیها) در مناطق جنوب شرق، سواحل مکران، حد فاصل شرق تنگه هرمز تا نزدیکی بندر گواتر و دریای عمان تا مدار 10 درجه در شمال اقیانوس هند آغاز شده است.

این رزمایش برای تحقق اهداف مختلفی از جمله هماهنگی بین نیروهای چهارگانه ارتش زیر نظر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است.

پربیننده ترین خبرها