گزارش العالم از رزم شبانه ارتش درجلوگیری از نفوذ دشمن از ساحل

شنبه 10 دی 1401 - 16:17

رزمایش ذوالفقار که در سواحل مکران در جنوب شرق کشور با حضور نیروهای دریایی، زمینی، هوایی و پدافند هوایی در حال انجام است، ادامه دارد.

العالم – ایران

این رزمایش توسط نیروهای ایرانی در سواحل این کشور با هدف جلوگیری از هجوم نیروهای متخاصم به خاک خودی انجام می شود.

نیروهای زمینی، دریایی، پدافند هوایی و یگان ویژه توانستند در این رزمایش تاکتیک های دفاعی پیشرفته را در برابر دشمن فرضی در مناطق ساحلی اجرا کنند.

امیر سرتیپ علی رضا شیخ گفت: بر اساس اصول و قواعد جنگ، دفاع قاطع از ساحل بسیار مهم است زیرا از نفوذ دشمن از ساحل جلوگیری می کند و به دلیل اهمیت این موضوع این رزمایش را شبانه انجام دادیم.

تمرینات ادامه دارد و مواضع دشمن فرضی و تجهیزات آن با استفاده از تجهیزات مکانیزه و نفربر و آتش توپخانه هدف واقع و تمامی رزمایش ها در شرایط متغیر و سخت آب و هوایی انجام شد.

دریادار حبیب الله سیاری فرمانده این رزمایش نیز در این باره گفت: آمادگی مقابله با هر گونه تهدید و انجام تاکتیک ها بر این اساس را داریم و در این رزمایش آمادگی خود را برای دفاع از ساحل در هر شرایط آب و هوایی ثابت کردیم.

مرحله عملیاتی رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 از دیروز (جمعه) با رمز یا زهرا (سلام‌الله علیها) در مناطق جنوب شرق، سواحل مکران، حد فاصل شرق تنگه هرمز تا نزدیکی بندر گواتر و دریای عمان تا مدار 10 درجه در شمال اقیانوس هند آغاز شده است.

پربیننده ترین خبرها