تجاوزات اشغالگران اسرائیلی علیه مسجد الاقصی در سال 2022 به روایت آمار

تجاوزات اشغالگران اسرائیلی علیه مسجد الاقصی در سال 2022 به روایت آمار
يکشنبه 11 دی 1401 - 12:17

در سالی که گذشت، مسجد مبارک الاقصی به عنوان مقدس ترین مکان در فلسطین بارها مورد حمله و تعدی اشغالگران اسرائیلی قرار گرفت.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، زکریا نجیب کارشناس امور قدس در گزارشی در این باره نوشت که شهرک نشینان اشغالگر در سال 2022 بیش از 250 مرتبه به مسجد الاقصی تعرض کردند.

نجیب اظهار داشت که رژیم اشغالگر صهیونیستی سال گذشته بیش از 1000 مرتبه دست به بازداشت نگهبانان مسجد الاقصی و ساکنان قدس زد و حملات صهیونیست ها علیه معتکفین در مسجد الاقصی، نمازگزاران و پاسداران این مسجد به طرز قابل ملاحظه ای افزایش یافت.

وی عنوان کرد که دشمن صهیونیستی فراتر از این، اقدام به اسرائیلی سازی مواد آموزشی در مدارس فلسطینی در قدس کرد.

این تحلیلگر فلسطینی بیان کرد که دشمن صهیونیستی به هر شیوه ای به دنبال تخریب مسجد الاقصی و یهودی سازی آن به منظور ساخت معبد کذایی و موهوم یهودیان بر روی خرابه های آن است و در همین راستا، می کوشد تا جایی که امکان دارد فلسطینیان ساکن قدس را از این شهر اخراج و تبعید کرده و یهودیان را به جای آنان در این شهر اسکان دهد.

زکریا نجیب تصریح کرد که دولت جدید رژیم صهیونیستی به نخست وزیری بنیامین نتانیاهو تندروترین و افراطی ترین دولت تاریخ این رژیم است.

نجیب اظهار داشت که اراضی اشغالی سال گذشته شاهد خیزش و انتفاضه حقیقی فلسطینیان به ویژه ساکنان قدس در حمایت از مسجد الاقصی بود.

وی گفت که مقاومت در کرانه باختری تمامی معادلات با دشمن صهیونیستی را تغییر داد و اکنون اشغالگران حساب ویژه ای از مقاومت در این منطقه می برند.

نجیب عموم فلسطینیان را به وحدت و یکپارچگی فراخواند و از تشکیلات خودگردان نیز خواست به همکاری امنیتی با دشمن صهیونیستی پایان داده و در کنار ملت خود بایستد.

پربیننده ترین خبرها