نماینده رهبر شیعیان بحرین در ایران:

راه شهیدان سلیمانی، المهندس و نمر ادامه دارد

راه شهیدان سلیمانی، المهندس و نمر ادامه دارد
يکشنبه 11 دی 1401 - 16:01

شیخ «عبدالله الدقاق» نماینده آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در ایران بر ادامه راه شهیدان سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حاج ابو مهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق و شهید آیت الله نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان تاکید کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

شیخ عبدالله الدقاق در نشست خبری که روز یکشنبه به مناسبت سالروز شهادت آیت الله نمر باقر النمر، شهید سهپبد حاج قاسم سلیمانی و شهید حاج ابومهدی المهندس و با حضور تعدادی از روحانیون حوزه مقاومت و از اساتید حوزه علمیه شهر مقدس قم به میزبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی برگزار شد، تصریح کرد: شهیدان سلیمانی، المهندس و آیت الله نمر نماد مقاومت، صلابت، صداقت و ظلم ستیزی هستند.

وی افزود: شهید آیت الله نمر به صداقت با خود، مردم و خدا شهرت داشت و در راه عزت و بزرگی اسلام به شهادت رسید.

شیخ الدقاق با بیان اینکه شهید آیت الله نمر غیرت زیادی درباره بحرین داشت، او را «شهید بحرین» لقب داد که بعد از حضور نظامیان سعودی در بحرین، رهبری مردم را برای برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز عهده دار شد و سرانجام در این راه به شهادت رسید.

این استاد حوزه علمیه در شهر مقدس قم با اشاره به زندگی و فعالیت های شهید نواب صفوی در جمعیت فداییان اسلام ادامه داد: پس از شهادت نواب، شاه تصور می کرد فعالیت فداییان اسلام به پایان رسیده در حالیکه اثر خون شهدای آن دوره، نهال انقلاب اسلامی را آبیاری کرد و آن را به پیروزی رساند.

شیخ الدقاق توضیح داد: فرزندان شهید آیت نمر زنده هستند و راه وی را دنبال می کنند؛ همانطور که محور مقاومت به دست شهیدان سلیمانی و المهندس در سطح جغرافیایی گسترش یافت.

به گفته وی، علاوه بر اینکه جغرافیای مقاومت گسترده شده، پیشرفت های آن را نیز در زمینه موشکهای بالستیک و انواع ماهواره شاهد هستیم که این نشان از تحول و تقویت محور مقاومت دارد.

این روحانی بحرینی در بخشی دیگر از سخنانش با بیان اینکه شهید سلیمانی شهید راه قدس و اسلام است، گفت: این شهید و ابومهدی دو فرمانده ای لقب گرفتند که تصور می شد با شهادتشان، کارشان به پایان رسیده در حالیکه هر دو یک مکتب را تشکیل داده و با تبدیل شدن به یک نماد، پیروان زیادی را به این مکتب پیوند زدند.

وی با اشاره به فعالیت های این دو شهید راه حق، ادامه داد: آنها از عتبات شریف و مقدس دفاع کردند و پیش از آنکه در دنیای دیگر پاداش این کار را دریافت کنند، در این دنیا پاداش گرفتند به طوری که با حضور ۲۷ میلیون نفر، پیکر پاک آنها در شهرهای مختلف از جمله شهرهای کربلای معلی و نجف اشرف و شهرهای مقدس کاظمین، سامرا، قم و مشهد و تهران تشییع شد.

به گزارش ایرنا، شیخ الدقاق درباره آینده مبارزات مردم بحرین هم اضافه کرد: فعالیت های سیاسی به مرور زمان به بار می نشیند، همانطور که انقلاب اسلامی ایران به تدریج به بار نشست و پیروز شد، نسبت به پیروزی مردم بحرین و سقوط نظام این کشور خوش بین هستیم.

به گفته شیخ عبدالله الدقاق، پایان نظام همه کشورهایی که با رژیم صهیونیستی هم پیمان شده و روابط برقرار کردند، سقوط است که نمونه بارز آن، رژیم شاه در ایران بود. کشورهایی چون مصر و اردن نیز که رابطه تنگاتنگ با این رژیم دارند، ضعیف بوده و به زودی به سقوط خواهند کرد. در بحرین هم رژیم به زیر کشیده خواهد شد و مبارزه تا سرنگونی آن ادامه خواهد یافت.

پربیننده ترین خبرها