نینوا مزین به تصاویر شهیدان سلیمانی و المهندس/ برگزاری گرامیداشت شهادت فرماندهان پیروزی

نینوا مزین به تصاویر شهیدان سلیمانی و المهندس/ برگزاری گرامیداشت شهادت فرماندهان پیروزی
شنبه 10 دی 1401 - 11:51

استان نینوا در شمال غرب عراق شاهد برگزاری مراسم گرامیداشت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حاج ابومهدی المهندس معاون پیشین سازمان الحشد الشعبی عراق بود.

العالم - عراق

به گزارش رسانه های عراقی، خیابان های استان نینوای عراق نظیر سایر استان های این کشور در سومین سالگرد شهادت فرماندهان عملیات پیروزی بر گروه تروریستی داعش مزین به تصاویر شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس شده است.

به همین مناسبت مجتمع فرهنگی سید الشهداء (ع) در دشت نینوا در شمال استان نینوا شاهد برگزاری مراسم گرامیداشت یاد و خاطر این شهیدان و همرزمان آنها بود.

در این مراسم کنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل و فرمانده عملیات نینوا در سازمان الحشد الشعبی و شماری از نمایندگان این استان و شخصیت های عشایری و اجتماعی حضور داشتند و سخنرانان درباره نقش برجسته فرماندهان شهید در مبارزه با تروریسیم تکفیری و تاثیرگذاری آنها و آزادسازی خاک عراق از لوث گروه تروریستی داعش به ایراد سخنرانی پرداختند.

به گزارش ایرنا، بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸، پهپادهای آمریکایی کاروان حامل سهپبد حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس معاون بسیج مردمی عراق را حین یک سفر رسمی و در خروجی فرودگاه بغداد مورد هدف تروریستی قرار داد و آنها را پس از عمری مجاهدت در مبارزه با تروریسم، به شهادت رساند.

در پی این اقدام تروریستی، در کنار شعله ورتر شدن آتش خشم و انتقام جویی اقیانوس ملت ایران از تروریسم دولتی آمریکا، حزن و اندوه سراسر ایران را فرا گرفت و حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

شورای عالی امنیت ملی ایران هم پس این حمله تروریستی، تشکیل جلسه داد و بر انتقام از جنایتکارانی که دستشان به خون سپهبد شهید سلیمانی آغشته است، تاکید کرد.

پربیننده ترین خبرها