بازدید رهبر کره شمالی و دخترش از شهر موشکی کره شمالی

بازدید رهبر کره شمالی و دخترش از شهر موشکی کره شمالی
يکشنبه 11 دی 1401 - 17:06

خبرگزاری دولتی کره شمالی گزارشی تصویری از بازدید کیم جونگ اون رهبر این کشور و دختر وی از سیلوی موشک‌های بالستیک منتشر کرد.

العالم - آسیا

همزمان با تشدید تنش‌های آمریکا و متحدانش با کره شمالی، بازدید کیم جونگ اون از موشک‌های بالستیک با برد متوسط خبرساز شده است.

خبرگزاری دولتی کره شمالی اول ژانویه ۲۰۲۳ (اولین روز سال جدیدی میلادی) گزارشی منتشر کرد که رهبر این کشور و دخترش را در حال بازدید از موشک‌های بالستیک این کشور نشان می‌دهد.

وبگاه «اِن‌کِی» با بررسی گزارش منتشر شده خبرگزاری رسمی کره شمالی نوشتند: «کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دخترش اخیراً از ده‌ها موشک بالستیک میان برد در جایی که به نظر کارخانه‌ای در نزدیکی پیونگ یانگ باشد، بازدید کردند».

بنا بر این گزارش، رهبر کره شمالی و دختر او در کنار حداقل ۲۶ موشک میان برد "هواسونگ-۱۲" که هنوز به صورت نهایی بسته بندی و نهایی نشده، در یک محوطه بزرگ که معلوم نیست کجاست، قدم می‌زنند.

بازدید کیم از این به ظاهر کارخانه تولید موشک بالستیک در شرایطی انجام شده که او در جریان نشست اخیر حزب حاکم کره شمالی به مناسبت آغاز سال ۲۰۲۳ خواستار «افزایش شدید» تولید موشک در سال جدید میلادی شد.

او در همین نشست درباره تحرکات خصمانه آمریکایی‌ها و تهدید کره شمالی به حمله اتمی صحبت کرد و هشدار داد که واشنگتن دارد یک نسخه آسیایی ناتو را ایجاد می‌کند.

وبگاه «اِن‌کِی» با بررسی گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی درباره بازدید موشکی کیم و دختر او به بازدید موشکی سال ۲۰۱۶ او اشاره کرد و مدعی شد که این دو بازدید از یک مکان صورت گرفته است.

نوشت: «احتمال دارد که این تصویر از "کارخانه ماشین آلات تائسونگ" گرفته شده باشد که به کارخانه موشکی "جام‌جین" مستقر در بخش غربی پیونگ یانگ هم مشهور است».

این رسانه افزود: «انتشار این تصاویر نشان دهنده سومین حضور علنی کیم با دخترش است که در بار اول در کنار پدرش برای تماشای پرتاب آزمایشی بزرگترین موشک اتمی کشور در ماه نوامبر ظاهر شد و چند روز بعد دوباره برای دیدار با مقامات نظامی مسئول این آزمایش موفقیت آمیز. اما این اولین بار است که او به طور رسمی از کارخانه اسلحه سازی بازید کرده است».

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها