المشاط: آتش بس کنونی شکننده است و ما منتظر شروع جنگ هستیم

المشاط: آتش بس کنونی شکننده است و ما منتظر شروع جنگ هستیم
يکشنبه 11 دی 1401 - 17:10

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: آتش بس کنونی شکننده است و ما منتظر بازگشت جنگ هستیم، دشمن جنگ نظامی را متوقف کرده است؛ اما جنگ دیگری به راه انداخته است و ما باید با هوشیاری با آن مقابله کنیم.

العالم - یمن

مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن بعد از ظهر امروز یکشنبه تأکید کرد که بر اساس مسئولیت ملی، همه مردم این کشور باید برای مقابله با ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در همه استان‌های این کشور، متحد باشند.

المشاط با بیان اینکه پیشتیبانی از جبهه‌های نبرد، همچنان اولویت یمن است، گفت: در آتش‌بس سست و ناپایداری قرار داریم. لذا در هر لحظه منتظر آغاز جنگ هستیم و برای آن آماده‌ایم.

شبکه خبری المسیره به نقل از این مسئول یمنی گزارش داد، همه مسئولان باید در راستای ثبات داخلی و تقویت انسجام و همبستگی تلاش کنند؛ زیرا هر چند «دشمن جنگ نظامی را متوقف کرده، ولی به یک جنگ دیگر روی آورده است.

وی با بیان اینکه یمن به مزدوران اجازه نخواهد داد متجاوزان، این کشور را اشغال کنند، تصریح کرد: همه محاسبات دشمن برای کشاندن جنگ به استانهای مرکزی که دارای جمعیت بالا هستند، شکست خورده است.

المشاط با اشاره به اینکه کشورهای بدون تاریخ و پیشینه، به یمن حمله کرده‌اند، خاطر نشان کرد: ثمره صبر و جانفشانی، تحقق اهداف بزرگ و تضمین آینده و حصول استقلال است.

گفتنی است؛ عبدالکریم الحوثی وزیر کشور دولت نجات ملی یمن نیز امروز تأکید کرد که این کشور در حال جنگ امنیتی با آمریکاست.

الحوثی به شبکه خبری المسیره گفت: دشمن آمریکایی همه چیز را در داخل کشور تحت نظر دارد تا از آن سوء استفاده کند و هرج‌ومرج گسترده‌ای به وجود آورد.

وی با بیان اینکه آمریکا تمایل زیادی دارد که در وضعیت «نه جنگ، نه صلح» بتواند بر جبهه داخلی یمن تأثیر بگذارد، تصریح کرد، در آینده نزدیک، سرویس‌های امنیتی هسته‌های زیادی را معرفی خواهند کرد که با آمریکایی‌ها و ائتلاف سعودی در ارتباط هستند تا جبهه داخلی یمن را تضعیف کنند.

این مقام یمنی خاطر نشان کرد، سرویس‌های امنیتی یمن، در نهایت بیداری به سر می‌برند و جامعه یمن نیز نقش کمکی را در خنثی‌سازی توطئه‌های شیطانی ایفا می‌کند که قصد دارد صلح و آرامش را در این کشور از بین ببرد.

این در حالی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پیش از انتخابات ریاست جمهوری این کشور وعده داده بود که به جنگ علیه یمن پایان خواهد داد، ولی بر عکس عمل کرد. صنعاء نیز تأکید کرد دارد که آمریکا مانع اصلی تلاش برای آتش‌بس در یمن است.

پربیننده ترین خبرها