ارزیابی اولین حمله اسرائیلی به دمشق پس از بازگشت نتانیاهو

ارزیابی اولین حمله اسرائیلی به دمشق پس از بازگشت نتانیاهو
دوشنبه 12 دی 1401 - 22:54

حمله بامداد جنگنده های اسراییلی به فرودگاه بین‌المللی دمشق، اولین حمله از زمان بازگشت نتانیاهو به قدرت در رژیم صهیونیستی به شمار می آید.

العالم کشکول

یک منبع نظامی سوری گفت که این حمله از شمال شرق دریاچه طبریه انجام شد که به کشته شدن دو سرباز، زخمی شدن دو تن دیگر، خسارات مادی و توقف موقت فعالیت های فرودگاه بین‌المللی دمشق انجامید. و البته پس از رفع خسارات ناشی از بمباران و تعمیرات، وضع فرودگاه به حالت عادی بازگشت.

رژیم اسرائیلی همواره کوشیده با متوقف کردن حمل و نقل هوایی در سوریه این کشور را از یکی از منابع درآمدش محروم کند و این توهم را ایجاد کند که سوریه کشوری ناامن است؛ اما حتی در سالهایی که معابر زمینی از کنترل دولت خارج شده بود و در دست گروههای مسلح افتاده بود و گروههای تروریستی منطقه فرودگاه را با خمپاره هدف قرار می دادند، فعالیت فرودگاه متوقف نشد.

حملات مکرر به فرودگاه بین‌المللی دمشق حاکی از مرحله جدیدی از رویارویی است و در واقع این رویارویی با آمریکاست؛ زیرا رژیم صهیونیستی بدون موافقت واشنگتن قادر به انجام آن نیست؛ این حملات در واقع بخشی از هماهنگی عملیاتی میان نیروهای امریکایی و اسراییلی است. همه می دانند که منفعت رژیم صهیونیستی در اعمال فشار بر دولت سوریه و متوقف کردن حمل و نقل هوایی در این کشور نهفته است؛ پس از آنکه عناصر مسلح در متوقف کردن فعالیت فرودگاه دمشق عاجز ماندند. در واقع رژیم صهیونیستی قصد دارد با این حملات، خسارات اقتصادی بیشتری به سوریه وارد کند.

در این میان افزایش پروازها در فرودگاه دمشق و نیز افزایش تعداد مسافران در فاصله سالهای 2019 تا 2021 نشانه شکوفایی محسوس بخش های صنعت، بازرگانی و گردشگری است به همین دلیل دشمن صهیونیستی با حملات مکرر خود علیه فرودگاه بین المللی دمشق، از رونق و شکوفایی اقتصاد سوریه جلوگیری کند و با بحران سوختی که بر اثر محاصره اقتصادی امریکا علیه سوریه ایجاد شده است، این رژیم می خواهد فعالیت فرودگاه را به طور کامل فلج کند و ارتباط سوریه را با جهان خارج قطع کند.

صدای موشک های اسراییلی علیه فرودگاه دمشق که در روستاهای مجاور و حتی اطراف دمشق نیز به گوش رسید، نشان می دهد که هدف واقعی صهیونیست ها ضربه زدن به اقتصاد سوریه است.

پربیننده ترین خبرها