راهپیمایی شیعیان نیجریه در سالروز شهادت سردار سلیمانی

راهپیمایی شیعیان نیجریه در سالروز شهادت سردار سلیمانی
چهارشنبه 14 دی 1401 - 01:48

در سومین سالروز شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اعضای جنبش اسلامی نیجریه در اعتراض به اقدام جنایتکارانه آمریکا راهپیمایی کردند و پرچم ایالات متحده آمریکا را آتش زدند.

العالم - آفریقا

در سومین سالروز شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اعضای جنبش اسلامی نیجریه روز سه‌شنبه در شهر «آبوجا» در اعتراض به اقدام جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی راهپیمایی کردند و پرچم آمریکا را آتش زدند.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت نیجریه» مسلمانان نیجریه در این راهپیمایی پرچم آمریکا را آتش زدند و پلاکاردهایی در محکومیت ترور شهید سلیمانی به همراه داشتند.

بر اساس این گزارش، مسلمانان حاضر در این راهپیمایی همبستگی با شهید قاسم سلیمانی از منطقه « پلازا» به سمت میدان «آهامادو بلو» در پایتخت حرکت کردند.

«عبداللهی محمد موسی» دبیر مجمع این جنبش گفت: «اعتراض و آتش زدن پرچم آمریکا با هدف نشان دادن نارضایتی از قتل وحشیانه مردی است که در کنار قربانیان تروریسم در سطح جهان ایستاد».

شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه نیز در سومین سالروز شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی، در گفت‌و‌گو با وبگاه عربی خبرگزاری فارس، خواستار استمرار راه این شهید بزرگ شد.

شیخ ابراهیم زکزاکی تاکید کرد که بر هر مسلمان و آزادی‌خواهی واجب است که راه او را بپیماید و مکتبش را زنده نگاه دارد. شیخ زکزاکی به جوانان محور مقاومت توصیه کرد و گفت: «جوانان مقاومت باید علیه کشورهای مستکبر باشند زیرا این تنها راه برای نجات مردم و به دست آوردن آزادی است.»

رهبر جنبش اسلامی نیجریه سال گذشته نیز در پیامی سالگرد شهادت فرمانده شهید نیروی قدس سپاه را تسلیت گفته بود.

همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی نشستی با عنوان «سردار سلیمانی قهرمان جهانی مقاومت» با حضور ده‌ها نفر از علاقه‌مندان این شهید عزیز و تعدادی از سفرای مقیم در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در ابوجا برگزار شد

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها