سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در نیجریه برگزار شد

سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در نیجریه برگزار شد
يکشنبه 11 دی 1401 - 17:42

در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار دل ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نشستی با عنوان «سردار سلیمانی قهرمان جهانی مقاومت»، با حضور شماری از مردم نیجریه در ابوجا برگزار شد.

العالم - آفریقا

در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار دل ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نشستی با عنوان «سردار سلیمانی قهرمان جهانی مقاومت» با حضور ده ها نفر از علاقمندان این شهید عزیز و تعدادی از سفرای مقیم در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در ابوجا برگزار گردید.

این نشست با پیام شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه آغاز شد. پس از آن «محمد علی بک» سفیر جمهوری اسلامی ایران برای حاضران در این مراسم سخنرانی کرد. شیخ ابراهیم زکزاکی در پیام خود اظهار داشت: سه سال است که ما این مجاهد بزرگ را که نماد مبارزه با تروریسم بود و شهادت او تروریست های واقعی را رسوا کرد، از دست داده ایم.

وی تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا به خود می بالد که مسئولیت قتل او را بر عهده گرفته است. این به وضوح نشان می دهد که همه آنها پشت پرده فعالیت های تروریستی در خاورمیانه، به ویژه در عراق و سوریه بوده اند. جایی که مجموعه ای از گروه های تروریستی به نام های مختلف از جمله داعش گردهم جمع شده بودند.

وی افزود: بدون شک آنها با ترور سپهبد حاج قاسم سلیمانی اشتباه فاحشی مرتکب شده اند. اولاً خود را رسوا کردند و ثانیا با قتل او نام او را جاودانه ساختند.

در ادامه این نشست سفیر کشورمان نیز با اشاره به ترور ناجوانمردانه شهید سپهبد حاج سلیمانی به دست نیروهای آمریکایی اظهار داشت: چه کسی باور می کند شهید سلیمانی را که سمبل مبارزه با تروریسم و داعش بود با اتهام تروریست بودن به شهادت برسانند؟آن هم به دست کسانی که خودشان عامل ایجاد و گسترش داعش در خاورمیانه بودند.

سفیر کشورمان افزود: به کمک خداوند انتقام خون این شهید را از مرتکبین جنایتکار آن که آمریکایی ها هستند، گرفته خواهد شد.

در ادامه این مراسم تنی چند از اندیشمندان شیعی ، اهل سنت و مسیحی نیجریه در مطالبی کوتاه دیدگاه های خود را در مورد این شهید عزیز و تاثیرگذاری آن بر جهان اسلام بیان کردند.

پربیننده ترین خبرها