در واکنش به هتک حرمت مسجدالاقصی؛

عضو ارشد حماس خواستار تشدید عملیات مقاومت علیه رژیم اشغالگر شد

عضو ارشد حماس خواستار تشدید عملیات مقاومت علیه رژیم اشغالگر شد
چهارشنبه 14 دی 1401 - 09:06

عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به هتک حرمت مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها خواستار تشدید عملیات مقاومت علیه رژیم اشغالگر شد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش خبرگزاری شهاب فلسطین، اسماعیل رضوان از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: یورش «ایتمار بن گویر» صهیونیست افراطی به صحن مسجد الاقصی نشان دهنده تشدید خطرناک و تحریک احساسات مردم فلسطین و امت عرب و اسلامی است.

وی رژیم اشغالگر را مسئول کامل عواقب این جنایت دانست و تاکید کرد که مقاومت فلسطین مسجد الاقصی را رها نخواهد کرد.

این عضو ارشد حماس از مقاومت در کرانه باختری خواست برای دفاع از مقدسات، عملیات علیه اشغالگران را تشدید کند و از مردم خواست تا برای حمایت از مسجد الاقصی به این مکان مقدس بروند.

رضوان همچنین با تاکید بر لزوم دفاع ملت های عربی و اسلامی از مسجد الاقصی، از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا در برابر نیروهای مقاومت برای دفاع از مقدسات مانع تراشی نکند.

وی در پایان تأکید کرد که رژیم اشغالگر نمی تواند واقعیت را تغییر دهد و قدس عربی و اسلامی بوده و خواهد ماند.

ایتمار بن گویر وزیر جدید امنیت داخلی رژیم صهیونیستی صبح سه شنبه در اولین هفته کاری خود به همراه گروه دیگری از صهیونیست ها با حمایت نظامیان این رژیم در اقدامی تحریک‌آمیز به مسجد الاقصی یورش برد.

این اقدام با واکنش گسترده مسلمانان روبه‌رو شد و برخی دولت‌های کشورهای اسلامی این اقدام بن گویر را محکوم کردند.

از سوی دیگر، پس از ورود تحریک آمیز ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی راست افراطی رژیم صهیونیستی به صحن مسجدالاقصی در قدس شرقی اشغالی، امارات متحده عربی و چین خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل شدند.

پربیننده ترین خبرها