"قسم حضرت عباس یا دم خروس" ولیعهد سعودی در ماجرای تعرض به مسجدالاقصی

چهارشنبه 14 دی 1401 - 13:44

وزارت خارجه عربستان سعودی در واکنش به تعرض (یورش) ایتمار بن گویر، وزیر فاشیست و تندروی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، در بیانیه‌ای اعلام کرد که ریاض اقدامات تحریک‌آمیز یکی از مسئولان اسرائیلی برای یورش به صحن‌های مسجدالاقصی را محکوم می‌کند.

العالم- کشکول

وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ خود به حمایت ریاض از فلسطینیان اشاره می‌کند در حالی‌که فلسطینیان همواره در معرض ظلم و سرکوب‌های مضاعف صهیونیست‌ها هستند. اگر ظلم این برادران ( رژیم‌های عربی) نبود قطعا یک افراطی مانند ایتمار بن گویر هرگز جرات نمی‌کرد که فلسطینیان، عرب‌ها و مسلمانان را به چالش بکشد و تحت حمایت رژیمی که حکام عربی برای عادی‌سازی با آن مسابقه می‌دهند، به مقدس‌ترین مکان هتک حرمت کند.

تمام جهانیان و حتی خود صهیونیست‌ها می‌دانند که اگر مشوق‌های رژیم سعودی نبود امارات، بحرین و سودان برای عادی‌سازی با رژیم اشغالگر جرات نمی‌کردند پا پیش بگذارند؛ این حقیقتی است که نتانیاهو صراحتا به آن اذعان کرده و از سوی دیگر گفته که عادی‌سازی ریاض و تل‌آویو فقط به مساله زمان نیاز دارد.

فقط موضوع عادی‌سازی نیست بلکه اگر رژیم سعودی نبود، اسرائیل هرگز به این شکل وقیحانه و علنی به سوریه، عراق، یمن، لبنان و فلسطین تعدی نمی‌کرد. همانطور که به وضوح می‌بینیم مواضع سعودی درقبال قضیه فلسطین و دیگر قضایای منطقه همسو با مواضع رژیم اسرائیل است. دشمنان ایم رژیم قاعدتا دشمنان رژیم سعودی نیز هستند؛ دشمنانی مانند حماس، جهاد اسلامی، حزب‌الله، الحشد الشعبی و انصارالله.

مواضع سعودی و صهیونیستی در قبال محور مقاومت کاملا مشابه هم است؛ آنها دشمنی واحد علیه ایران و توافق هسته‌ای و نیز علیه سوریه، لبنان، یمن و عراق هستند، و در مقابل، از محاصره و تحریم ایران، سوریه، لبنان و یمن حمایت می‌کنند به نحوی که آل سعود مقاومت فلسطین و لبنان را در فهرست تروریستی قرار داده و مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی را قمار و پوچ خوانده است.

عربستان سعودی، که به ظاهر رژیم اسرائیل را محکوم می‌کند، گمان می‌کند که ملت‌ها حرف‌شان را در این زمینه باور، و اقدامات‌شان را فراموش خواهند کرد در حالی‌که ملت‌ها می‌دانند اگر حمایت رژیم سعودی نبود محمد آل خاجه، سفیر امارات در فلسطین اشغالی برای بن گویر دعوت‌نامه رسمی جهت مشارکت در مراسم جشنی که در سفارت امارات به مناسبت عید ملی امارات برگزار شد، ارسال نمی‌کرد و او را در مقابل دوربین‌ها، به آغوش نمی‌گرفت.

یا اینکه، اگر اسرائیل نبود محمد بن‌سلمان جنگ پوچی را علیه کشور عربی دوست و مسلمان- یمن- از حدود ۸ سال پیش آغاز نمی‌کرد.

تفاوت مواضع رژیم بن سلمانی سعودی، در قبال ملت فلسطین، تعرض های مقامات صهیونیست به مسجدالاقصی، کشتار مردم فلسطین با رفتار عملی ولیعهد سعودی در زمینه تلاش برای عادی سازی با رژیم صهیونیستی و در مورد اخیر یعنی بیانیه وزارت خارجه سعودی در محکومیت تعرض بن گویر به مسجدالاقصی، حکایت "قسم حضرت عباس را باور كنم یا دم خروس را" به اذهان تداعی می کند.

پربیننده ترین خبرها