امارات و چین خواستار برگزاری نشست شورای امنیت در مورد مسجد الاقصی شدند

امارات و چین خواستار برگزاری نشست شورای امنیت در مورد مسجد الاقصی شدند
چهارشنبه 14 دی 1401 - 06:52

پس از ورود تحریک آمیز ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی راست افراطی رژیم صهیونیستی به صحن مسجدالاقصی در قدس شرقی اشغالی، با وجود هشدارها درباره ناآرامی‌ها، امارات متحده عربی و چین روز سه‌شنبه خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش آناتولی، دیپلمات‌ها می‌گویند انتظار می‌رود این شورا روز پنجشنبه تشکیل جلسه دهد.

یورش صبح سه‌شنبه ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی کابینه رژیم صهیونیستی با حمایت نیروهای این رژیم به همراه شماری از صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی، با محکومیت شدید در سراسر جهان مواجه شد و آمریکا، نزدیک‌ترین متحد اسرائیل نیز نگرانی عمیق خود را نسبت به تحولات اخیر ابراز کرد.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «ما عمیقاً نگران هرگونه اقدام یکجانبه‌ای هستیم که پتانسیل تشدید تنش‌ها را دارد، دقیقاً به این دلیل می‌خواهیم برعکس این اتفاق بیفتد».

پرایس اظهار داشت: "ایالات متحده قاطعانه برای حفظ وضعیت موجود و تاریخی اماکن مقدس در اورشلیم تاکید دارد. "

وی افزود: هرگونه اقدام یکجانبه که وضعیت موجود را تضعیف کند، غیرقابل قبول است.

برای مسلمانان، الاقصی سومین مکان مقدس جهان است. یهودیان به نوبه خود این منطقه را کوه معبد نامیده و می‌گویند این مکان محل دو معبد یهودی در دوران باستان بوده است.

اسرائیل در طول جنگ اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۶۷ قدس شرقی، جایی که الاقصی در آن قرار دارد را اشغال کرد. این شهر در سال ۱۹۸۰ در اقدامی که هرگز توسط جامعه جهانی به رسمیت شناخته نشد، ضمیمه رژیم اشغالگر قدس شد.

پربیننده ترین خبرها