اوکراین می گوید ۸۰۰ سرباز روسی را در شبانه‌روز گذشته کشته است

اوکراین می گوید ۸۰۰ سرباز روسی را در شبانه‌روز گذشته کشته است
پنج‌شنبه 15 دی 1401 - 13:00

ارتش اوکراین در گزارش روزانه عملکرد درگیری‌ با روسیه گفته که در شبانه روز گذشته و همزمان با تشدید تنش‌ها در غرب اوکراین، ۸۰۰ سرباز روسی کشته شده اند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، ارتش اوکراین در جریان گزارش صبح‌ امروز (پنجشنبه) اعلام کرده که حملات روز گذشته نیروهای ارتش روسیه در مناطق «باخموت» و «آودیوکا» در «دونستک» ناموفق بوده است.

ارتش اوکراین در این گزارش علاوه بر ادعای کشته‌شدن ۸۰۰ نظامی روسیه در شبانه روز گذشته، مدعی نابودی سه تانک و یک بالگرد روسی نیز در این مدت شد.

در گزارش عملکرد روزانه ارتش اوکراین همچنین آمده است که بر اثر حملات روز گذشته روسیه تعداد نامشخصی از غیرنظامیان اوکراینی در شهر باخموت و دو شهر دیگر در منطقه دونستک جان خود را از دست داده‌اند.

روسیه بارها ادعای اوکراین مبنی بر حمله روسیه به مناطق شهری و مسکونی را رد و تاکید کرده است که اقدام روسیه در اوکراین یک عملیات ویژه و نظامی است.

این گزارش همچنین پیشتر به نقل از یک مقام ارشد دولتی اوکراین که خواست نامش فاش نشود، از تشدید درگیری‌ها در محدوده شهر باخموت خبر داده بود.

در همین رابطه، ولودیمیر زلنسکی رییس‌جمهوری اوکراین در ویدیویی از درگیری میان نظامیان دو کشور در باخموت خبر داده و گفته بود که روسیه در حال افزایش حضور نظامیان خود در این منطقه است.

پربیننده ترین خبرها