سومین روز اعتصاب و اختلال در شبکه راه‌آهن انگلیس/ سرگردانی صدها هزار مسافر در ایستگاه‌های قطار

سومین روز اعتصاب و اختلال در شبکه راه‌آهن انگلیس/ سرگردانی صدها هزار مسافر در ایستگاه‌های قطار
پنج‌شنبه 15 دی 1401 - 13:51

هزاران تن از کارکنان شبکه ریلی انگلیس امروز (پنجشنبه) برای سومین روز متوالی در سال جدید میلادی، در اعتراض به شرایط کاری و دستمزدهای خود دست از کار کشیده و صدها هزار مسافر را در ایستگاه‌های قطار سرگردان کردند.

العالم ـ اروپا

اعضای سندیکای موسوم به «اسلف» بعد از اعتصاب دو روزه اعضای بزرگترین اتحادیه شبکه ریلی انگلیس موسوم به «آرام‌تی» که دیشب به پایان رسید، دست از کار کشیده و فعالیت شبکه ریلی این کشور را مختل کردند. گزارش‌ها حاکیست که ۱۵ شرکت راه‌آهن در این حرکت اعتراضی مشارکت داشته و از این تعداد ۸ شرکت هیچ خدماتی ارائه نمی‌دهند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، شرکت‌های Avanti West Coast، CrossCountry، East Midlands Railway، Northern، Southern،Southeastern، Thameslink و TransPennine Express امروز خدماتی ارائه نمی‌دهند. خطوط ریلی در مسیر دو فرودگاه شلوغ انگلیس هم متوقف شده و گتویک اکسپرس و هیترو اکسپرس تعطیل خواهند بود.

به طور کلی، تخمین زده می‌شود که تنها ۲۰ درصد از شبکه ریلی انگلیس امروز فعال باشد و این وضع مسافرانی را که از ابتدای سال جدید میلادی با اختلال در سیستم حمل و نقل مواجه هستند، برآشفته کرده است. این در حالی است که اعضای سندیکای آرام‌تی نیز قصد دارد تا از فردا (جمعه) به مدت دو روز دیگر اعتصاب کنند.

کارکنان معترض شبکه ریلی انگلیس با تصمیم جنجالی شرکت زیر ساخت (نتوورک ریل) برای تعطیل کردن ادارات فروش بلیت مخالف و آن را تهدیدی برای امنیت شغلی خود می‌دانند. آن‌ها همچنین خواستار افزایش حقوق خود مطابق با نرخ تورم هستند که در ماه‌های اخیر افزایش ۵ برابری داشته است. تاکنون چندین دور مذاکرات میان نمایندگان اتحادیه و کارفرمایان در این زمینه برگزار شده که موفقیت آمیز نبوده است.

ماه گذشته هزاران تن از مردم انگلیس در اعتراض به اوضاع بد اقتصادی در سراسر این کشور دست به تظاهرات زدند. آن‌ها به نشانه اعتراض قبوض انرژی خود را سوزانده و خواستار اصلاحات در نظام اقتصادی کشور شدند.

به گزارش ایرنا، جهش بی‌سابقه شاخص تورم و افزایش افسارگسیخته هزینه‌های زندگی در انگلیس، جزیره را در بدترین شرایط اقتصادی نیم قرن گذشته قرار داده است.

نرخ تورم در عرض دوازده ماه گذشته از محدوده ۲ به ۱۰.۷ درصد رسیده و در مسیر عبور از مرز ۱۵ درصد قرار دارد. نرخ بهره بین‌بانکی نیز که با اقساط وام مسکن میلیون ها خانوار در این کشور ارتباط مستقیم دارد با ۳۵۰ واحد پایه افزایش به ۳.۵ درصد رسیده است.

اندرو بیلی رئیس بانک مرکزی انگلیس ماه پیش، از آغاز دوره رکود اقتصادی در این کشور خبر داد و اذعان کرد که این کشور با یک رکود «بسیار چالش برانگیز» مواجه است و خانواده‌ها روزهای سختی را پیش‌رو خواهند داشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها