هنیه: پیروزی 'کریم یونس' پیروزی مقاومت بر ظلم و استعمار است

هنیه: پیروزی 'کریم یونس' پیروزی مقاومت بر ظلم و استعمار است
پنج‌شنبه 15 دی 1401 - 21:17

کریم یونس، قدیمی ترین اسیر فلسطینی، در نخستین ساعات صبح امروز پنج شنبه پس از ۴۰ اسارت و به صورت ناگهانی و از پیش اعلام نشده از بند رژیم صهیونیستی آزاد شد.

العالم ـ فلسطین

خبرنگار شبکه خبری العالم در فلسطین گزارش داد که رژیم صهیونیستی به کریم یونس اسیر فلسطینی که 40 سال در زندان های این رژیم بود اجازه خداحافظی با دیگر اسرا را نداد.

خبرنگار العالم با اشاره به آنکه پرونده اسیران فلسطینی باید به یک پرونده انسانی و بین المللی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: شهر رام الله شاهد برپایی جشنواره ای بزرگ با مشارکت تمام گروه های فلسطینی به مناسبت آزادی کریم یونس خواهد شد.

.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تماس تلفنی با کریم یونس آزاده فلسطینی، آزادی وی از زندان های رژیم صهیونیستی پس از 40 سال را تبریک گفت.

هنیه در این تماس گفت: ما به مبارز بزرگ کریم یونس، خانواده او، مردم فلسطین، اهالی مناطق 48 و روستای عاره، این آزادی را که روایتگر داستان قهرمانی و پیروزی اراده ملی فلسطین در سالهای اسارت و اصرار بر آزادی، بازگشت، استقلال و قدس است، تبریک می گوییم.

وی تاکید کرد: پیروزی کریم، پیروزی آزادیخواهان، عدالت انسانی، مقاومت در برابر ظلم و استعمار و صبر راهبردی تا بیرون راندن متجاوزان اشغالگر و رفع بی عدالتی تاریخی علیه فلسطین است.

هنیه تاکید کرد که این جنبش با اسرای فلسطینی عهد می بندد که به رغم تمام موانع برای آزادی شان تلاش کند.

کریم نیز ضمن قدردانی از این تماس، گفت که اسرای فلسطینی و مردم درگیر نبردی بزرگ تحت عنوان آزادی فلسطین هستند.

وی بر وحدت اسرای فلسطینی در زندان های صهیونیستی و وحدت مردم برای حمایت از این اسرا و تلاش برای آزادی شان تاکید کرد.

کریم یونس در گفتگویی در زادگاه خود در شهرک عاره در جمع هموطنانش نیز گفت: حاضرم 40 سال دیگر را نیز فدای آزادی ملتمان بکنم.

این اسیر آزاد شده فلسطینی همچنین در پیامی به مردم غزه گفت: به مردم غزه درود می فرستم و اطمینان دارم که آنها نیز آزادی من از اسارت صهیونیست ها را جشن گرفته اند. انشالله به زودی ولو پنهانی و مخفیانه به غزه خواهم رفت.

مردم غزه آزادی کریم یونس پس از 40 اسارت در زندانهای رژیم صهیونیستی را جشن گرفتند.

در شهرک عاره زادگاه کریم یونس نیز اهالی این منطقه بالن هایی که پرچم فلسطین حمل می کنند، به آسمان پرتاب کردند.

.

منابع فلسطینی همچنین از یورش نظامیان اسراییلی به مراسم استقبال از کریم یونس خبر دادند. آنها محدودیت هایی برای این مراسم وضع کردند؛ نظامیان اسراییلی از برافراشته شدن پرچم فلسطین و راهپیمایی اهالی عاره برای تجلیل از این اسیر آزاد شده را منع کردند.

.

پربیننده ترین خبرها