راهپیمایی سراسری یمنی‌ها علیه ائتلاف متجاوز سعودی- آمریکایی

راهپیمایی سراسری یمنی‌ها علیه ائتلاف متجاوز سعودی- آمریکایی
جمعه 16 دی 1401 - 13:33

شهروندان یمنی امروز در استان‌های مختلف علیه جنگ ائتلاف سعودی- آمریکایی ضد یمن و محاصره همه‌جانبه این کشور و ادامه تجاوزات این ائتلاف راهپیمایی گسترده برگزار کردند.

العالم- یمن

به گزارش العالم، صدها هزار نفر از مردم یمن صبح امروز- جمعه- در راهپیمایی بزرگی در شهر صعده، ادامه محاصره یمن و تجاوزات نظامی ائتلاف سعودی- آمریکایی علیه این کشور را محکوم کردند.

کمیته سازماندهی تظاهرات در یمن پیشتر مردم را به حضور گسترده در خیابان ها فرا خوانده بود. این کمیته از مردم صنعاء، پایتخت یمن و دیگر شهرهای این کشور نیز خواسته بود که در این راهپیمایی مشارکت گسترده داشته باشند.

کمیته برگزار کننده تظاهرات خواستار محکومیت تجاوز و محاصره یمن از سوی ائتلاف سعودی-آمریکایی-اماراتی و مقابله با این تجاوز شده است.

در همین راستا، تلویزیون المسیره گزارش داد راهپیمایی مردم یمن در صعده با شعار "محاصره، جنگ است"، برگزار شد. مشارکت‌کنندگان در این راهپیمایی، تصاویری از "عبدالملک الحوثی" رهبر جنبش انصارالله در دست داشتند و شعارهایی علیه سیاست‌های سلطه جویانه آمریکا سر دادند.

راهپیمایی‌های مشابهی نیز امروز در استان‌های صنعا، تعز، إب، ذمار، الحدیده، البیضاء، حجه، عمران، الجوف و مأرب برگزار شد.

مردم یمن در این تظاهرات ضمن محکومیت شدید ادامه تجاوزات عربستان سعودی و امارات علیه این کشور، آمریکا را مسئول اصلی جنگ و محاصره در یمن دانستند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها