اجرایی شدن آتش‌بس روسیه در اوکراین

اجرایی شدن آتش‌بس روسیه در اوکراین
جمعه 16 دی 1401 - 13:46

تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرد آتش‌بسی که ولادیمیر پوتین دستورش را داده بود، از ظهر امروز جمعه در سراسر خط مقدم اوکراین اجرایی شده است.

العالم - اروپا

به نوشته رویترز، «آتش‌بس یکجانبه روسیه که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور دستورش را داده بود، از ظهر امروز جمعه (به وقت مسکو) در سراسر خط مقدم اجرایی شده است».

طبق این گزارش به نقل از شبکه اول دولتی روسیه، «امروز ظهر رژیم آتش‌بس در سراسر خط تماس اجرایی شد و تا پایان روز هفتم ژانویه (۱۷ دی) ادامه خواهد داشت».

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه پنجشنبه اعلام کرد از ساعت ۱۲:۰۰ نیمه شب روز ششم ژانویه تا ساعت 12 نیمه شب روز هفتم ژانویه، در اوکراین آتش‌بس برقرار خواهد بود. رئیس‌جمهور روسیه توضیح داد دلیل این تصمیم آن است که به مسیحی‌های ارتودوکس اجازه داده شود در مراسم کلیسا شرکت کنند.

کرملین از اوکراین هم خواست اعلام آتش‌بس کند. اوکراین با این حال به اقدام روسیه در اعلام آتش‌بس موقت یکجانبه واکنش منفی نشان داد و آن را «ریاکارانه» توصیف کرد.

ساعاتی قبل‌ گزارش شده بود «پاتریارک کیریل» رهبر معنوی روسیه پنجشنبه خواستار برقراری آتش‌بس در اوکراین در روز جشن کریسمس برای مسیحیان ارتدوکس شده بود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها