داغ شدن مجدد موضوع خروج نیروهای آمریکایی از عراق همزمان با سالروز شهادت فرماندهان پیروزی

جمعه 16 دی 1401 - 21:08

با ادامه درخواست‌ها برای خروج نیروهای خارجی و آمریکایی از عراق همزمان با سالروز شهادت فرماندهان پیروزی، موضوع حضور این نیروها بار دیگر در صدر بحث‌های سیاسی قرار گرفته است.

العالم- عراق

با فرا رسیدن یکصد و دومین سالگرد تاسیس ارتش عراق، هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح خواستار خروج فوری تمامی نیروهای رزمی خارجی از این کشور و دستیابی به حاکمیت کامل ملی شده است.

العامری، امروز در بیانیه‌ای ضمن تبریک سالروز شکل‌گیری ارتش عراق، تأکید کرد که این کشور به نیروهای رزمی بیگانه هیچ نیازی ندارد.

او افزود: نیروهای مسلح عراق در راستای استقرار امنیت به ثبات در کشور و مبارزه با تروریسم داشته است و همه نیروهای نظامی و امنیتی آمادگی و شایستگی خود را برای حفظ امنیت و ثبات کشور به اثبات رسانده اند و به پیروزی های بزرگی دست یافتند.

العامری متذکر شد: نیروهای مسلح عراق ثابت کردند که نیازی به حضور نیروهای خارجی در خاک عراق نیست و از این رو خواهان خروج فوری همه نظامیان خارجی و تحقق کامل حاکمیت ملی کشور هستیم.

عراقی‌ها همچنین خواستار اجرایی شدن مصوبه پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی و خارجی از عراق هستند؛ مصوبه‌ای که دو روز بعد از ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شهید حاج ابومهدی المهندس معاون سابق سازمان الحشد الشعبی عراق تصویب شد.

در همین راستا، محمد التمیمی از رهبران ائتلاف چارچوب هماهنگی عراق اعلام کرد، تصمیم خروج نیروهای آمریکایی از کشور که توسط پارلمان گرفته شد، قابل تغییر نیست و دولت باید برای جلوگیری از ورود عراق به جنگ علیه اشغالگران آمریکایی آن را اجرا کند.

پارلمان سابق عراق ۳ سال پیش حرف خود را زد و به خروج نیروهای آمریکایی رای داد، امام دولت بغداد تاکنون این مصوبه را بدون اجرا گذاشته است؛ و از سوی دیگر، آمریکا نمی‌خواهد به صورت دموکراتیک از عراق خارج شود و بلکه می‌خواهد به بهانه حضور دیپلماتیکش از طریق سفارتش، در عراق باقی بماند.

آمریکا به بهانه مقابله با گروه‌های تروریستی، می‌کوشد بحران در منطقه به‌ویژه عراق و سوریه را مدت‌دار کند و این منطقه را در جنگ و ویرانی و نابودی نگه‌دارد تا از این طریق به اهداف مشکوک خود علیه حکومت‌ها و ملت‌های منطقه دست یابد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها