بلایای طبیعی عامل آوارگی بیش از ۳ میلیون آمریکایی

بلایای طبیعی عامل آوارگی بیش از ۳ میلیون آمریکایی
شنبه 17 دی 1401 - 12:40

نظرسنجی اداره آمار آمریکا نشان می‌دهد ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از شهروندان بزرگسال آمریکایی به دلیل طوفان‌های شدید، سیل، آتش سوزی، گردباد و سایر بلایای طبیعی آواره شده اند.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد بر اساس نظرسنجی اداره آمار آمریکا، طوفان های شدید در بیش از نیمی از موارد در آوارگی اجباری شهروندان آمریکایی نقش داشته اند.

بر اساس نتایج اولین نظرسنجی اداره آمار آمریکا موسوم به «نبض خانوار» بیش از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت بزرگسالان آمریکایی در سال گذشته به دلیل بلایای طبیعی بی خانمان و آواره شده اند.

در این نظرسنجی که به صورت آنلاین انجام شد، برای اولین بار سوالاتی درباره آوارگی ناشی از بلایای طبیعی مطرح شد.

این نظرسنجی نشان داد تاثیر بلایای طبیعی در جابجایی اجباری برخی از شهروندان آمریکایی در برخی از ایالت ها بیشتر از ایالت های دیگر بوده است.

در ایالت فلوریدا، تقریبا یک میلیون نفر یا حدود یک نفر از ۱۷ شهروند بزرگسال ساکن در این ایالت، در نتیجه طوفان های ایان و نیکول که پاییز گذشته این ایالت ها را در نوردید، آواره و بی خانمان شده اند.

در ایالت لوئیزیانا نیز بیش از ۴۰۹ هزار شهروند دیگر تقریبا معادل یک نفر از ۸ شهروند ساکن در این ایالت، در نتیجه این حادثه طبیعی مجبور به تغییر مکان سکونت خود شده اند. در این ایالت آمریکایی، فصل طوفان های شدید در سال ۲۰۲۲ نسبتا آرام بود اما ساکنان این ایالت مجبور بودند با تبعات مخرب ناشی از طوفان آیدا در سال قبل از آن دست و پنجه نرم کنند.

ایندیانا، مین، داکوتای شمالی، اوهایا و اوکلاهاما از جمله ایالت های آمریکایی هستند که پایین ترین نرخ جابجایی جمعیت بزرگسال را به خاطر بلایای طبیعی داشته اند.

نظرسنجی اداره آمار آمریکا نشان داد از بین ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر آواره بزرگسال آمریکایی، بیش از یک سوم آنها برای کمتر از یک هفته مجبور به ترک خانه خود شده اند. همچنین یک ششم از افرادی که مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند، هرگز بازنگشته اند.

این نتایج نشان داد که ترکیب جمعیتی افرادی که آواره شده اند تفاوت چندانی با کل پیشینه قومی و نژادی جمعیت آمریکا نداشت، اما افراد آواره شده فقیرتر از دیگران بودند.

حدود ۲۲ درصد از بزرگسالان آواره شده در آمریکا گزارش دادند درآمد آنها کمتر از ۲۵ هزار دلار در سال است. این در حالی است که این رقم برای کل جمعیت آمریکا شامل ۱۷.۴ درصد می‌شود.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها