واکنش ایران به ترور سردار سلیمانی؛

بازخوانی حملات کوبنده سپاه به پایگاه آمریکایی عین الاسد

شنبه 17 دی 1401 - 22:50

حملات موشکی تلافی جویانه ایران سحرگاه 8 ژانویه 2020، شبانه پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق را به وحشت انداخته و ویران کردند.

العالم _ آمریکا

پاسخ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به ترور سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در حمله متجاوزانه آمریکایی ها نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد این گونه بود.
نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه عین الاسد سحرگاه 8 ژانویه 2020 شرایطی از رعب و وحشت را سپری کردند، پس از اصابت دقیق بارانی از موشک های بالستیک ایران به اهدافی در این پایگاه ارتباط نظامیان اشغالگر آمریکایی با پهپادهایی که آن زمان در حال پرواز بودند، قطع شد.
این هنگام بود که صدها نظامی آمریکایی به سختی در پناهگاه هایی پنهان شدند که ظرفیت همه آنها را نداشت و با این حال مجبور شدند درباره آن سکوت کنند و بر ابعاد این حملات سنگین سرپوش بگذارند. مقامات آمریکایی پس از حمله موشکی ایران به هیچ وجه صدماتی را که بر اثر آن به نظامیان آنان وارد شده بود، فاش نکردند هرچند منابع مختلف آمریکایی بعدها خبر دادند که ده‌ها نظامی برای درمان به کویت منتقل شده‌اند، ولی در عین حال توضیحات فرمانده سابق فرماندهی مرکزی آمریکا این موضوع را تأیید می‌کند که اداره نظارت ارتش آمریکا آن زمان تلاش می کرد این موضوع را به کلی تکذیب کند.
با شروع سپیده دم، صحنه های تخریب گسترده پایگاه هوایی آمریکا در عین الاسد بر اثر اصابت موشک های ایرانی عیان شد. به گفته نظامیان آمریکایی شلیک موشک ها حدود سه ساعت ادامه داشت و برخی از آنها به خوابگاه آنان اصابت کرد.
خبرگزاری رویترز تصاویری منتشر کرد که نشان می داد موشک های ایران باعث فروریختن هفت ساختمان در پایگاه عین الاسد شده است و به نظر می رسید حداقل سه ساختمان از این ساختمان ها آشیانه هواپیما هستند.
حمله موشکی ایران پیامدها و آثار سیاسی و میدانی فراوانی برای آمریکایی ها داشت، پارلمان عراق طبق مصوبه ای، دولت را ملزم به اجرای تصمیم خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی و بیگانه از این کشور کرد.

پربیننده ترین خبرها