خشونت بیش از حد آشوبگران در ناآرامی های اخیر ایران

خشونت بیش از حد آشوبگران در ناآرامی های اخیر ایران
يکشنبه 18 دی 1401 - 10:38

حادثه تلخ شهادت «سید روح الله عجمیان» نمونه‌ای از خشونت افسار گسیخته اغتشاشگران تحت هدایت دشمنان خارج‌نشین است.

العالم - کشکول

مسأله قابل تأمل پیرامون ناآرامی های اخیر، حجم گسترده «خشونت» از سوی اغتشاشگران است تا بدانجا شبکه های تلویزیونی و سایت های خبری ایران معمولا با این عبارت به بینندگان خود هشدار می دهند: «این فیلم حاوی صحنه های خشن است و تماشای آن به کودکان و افراد دارای ناراحتی قلبی توصیه نمی شود.»

یکی از خشونت بارترین و فجیع ترین فیلم‌ها، فیلم مربوط به شهادت جوان بسیجی «سید روح الله عجمیان» به دست گروهی از اغتشاشگران در استان البرز، غرب تهران، در جریان اغتشاشاتی است که در آن منطقه به وقوع پیوست.

شهید سید روح‌الله عجمیان، متولد ۲۰ بهمن سال ۱۳۷۳ از بسیجیان حوزه ۴۱۷ شهدای کمالشهر کرج بود که روز پنجشنبه ۱۲ آبان ماه در جریان اغتشاشات و ناامنی‌های آزاد راه کرج – قزوین در محدوده بهشت سکینه (س) کرج با ضربات چاقو برخی اغتشاشگران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در آن روز اغتشاش گران بزرگراه کرج-قزوین را مسدود کردند و زمانی که برخی از شهروندان از جمله شهید روح‌الله عجمیان پیش قدم شدند تا راه را برای خودروها و شهروندان باز کنند، مورد حمله اغتشاشگران با سنگ و چاقو قرار گرفتند که منجر به شهادت رزمنده روح الله عجمیان به طرز فجیع و دلخراشی شد.

در این فیلم روح الله عجمیان لحظاتی قبل از شهادت هنگام فرار از دست اغتشاشگران مشاهده می شود اما آشوبگران او را می گیرند، ابتدا با سنگ و سپس با چاقو به وی ضربه می زنند.

پاهایش را می گیرند و بدنش را در خیابان روی زمین می کشند؛ با وجود اینکه به شهادت رسیده بود، باز با سنگ و چاقو به سر و صورت پیکر مطهرش ضربه می زنند و با لگد بر سینه اش می کوبند.

پس از بررسی های انجام شده توسط نیروهای امنیتی، قرار بازداشت 16 نفر از اغتشاشگران شرکت کننده در کشتار دسته جمعی شهید روح الله عجمیان صادر شد و قوه قضائیه ایران برای 2 نفر از آنها حکم اعدام صادر کرد و این حکم صبح دیروز شنبه (17 دی ماه) به اجرا درآمد.

کارشناسان امور سیاسی در ایران بر این باورند که متوسل شدن اغتشاشگران به این حجم گسترده از خشونت، تاییدی برای شکست توطئه های طراحی شده در اتاق های فکر تاریک در واشنگتن، لندن، تل آویو و ریاض است.

شکست توطئه ها به برکت هوشیاری و درایت مردم ایران رخ داد که از همان روز اول اقدامات دشمنان در این راستا از جمله برنامه ریزی برای آشوب، تامین مالی اغتشاش ها و اقدامات مجریان این توطئه را برملا کردند.

پربیننده ترین خبرها