جزئیات پیشنهاد مصر درباره حل بحران سودان

يکشنبه 18 دی 1401 - 16:13

«اسماء الحسینی» کارشناس امور آفریقا تاکید کرد که برخی از نیروهای غیرنظامی سودانی پیشنهاد مصر را رد کرده اند و برخی دیگر به آن پایبند هستند.

العالم - مصر

اسماء الحسینی در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم گفت: مصر شاهد شکاف‌هایی در سودان است که روند اوضاع در این کشور را بهتر و اصلاح نمی‌کند، بنابراین پیشنهاد گفتگوی «سودان - سودان در قاهره» را مطرح کرد.

وی افزود: مصر به دنبال این است که گفت‌وگوهای سودانی - سودانی در قاهره شامل همه احزاب سودانی و بیشترین تعداد نیروهای غیرنظامی شود.

کارشناس مسائل آفریقا خاطرنشان کرد: سودان در همه سطوح از بحرانی فراگیر رنج می برد، بنابراین خروج از این بحران که آن را در لبه پرتگاه قرار داده، ضروری است.

الحسینی تاکید کرد که به دلیل تعداد زیاد افراد نقش آفرین در این کشور، وجود اختلافات بین طرفهای سیاسی و همچنین دخالت های خارجی، بحران فعلی در سودان عمیق تر شده است.

«نیروهای آزادی و تغییر» از پیشنهاد مصر برای گفت و گوی سودانی- سودانی در قاهره خبر دادند که توسط عباس کامل رئیس سازمان اطلاعات مصر، در سفرش به این کشور طی چند روز گذشته، ارائه شده است.

بابکر فیصل، یکی از اعضای دفتر اجرایی «ائتلاف برای آزادی و تغییر»، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که هیأت مصری تنها بر حمایت خود از توافقنامه چارچوب امضا شده در پنجم دسامبر گذشته تاکید کرد و پیشنهاد کاملا ابتکاری و جدیدی ارائه نکرده است.

وی در این باره توضیح داد که در دیدار با هیأت مصری به صراحت پاسخ داده است که درباره توافق امضا شده هیچ خللی وجود ندارد و «ائتلاف برای آزادی و تغییر» با این توافق کاملا همراه است و در هیچ تفاهم جدیدی از آن فاصله نخواهد گرفت.

پربیننده ترین خبرها