عبدالفتاح البرهان: نیروهای مسلح متعهد به خروج ازفعالیت سیاسی هستند

عبدالفتاح البرهان: نیروهای مسلح متعهد به خروج ازفعالیت سیاسی هستند
يکشنبه 18 دی 1401 - 22:18

رئیس شورای حاکمیتی سودان تاکید کرد که نیروهای مسلح این کشور متعهد به خروج از فعالیت سیاسی هستند و همه باید در این امر سهیم باشند.

العالم - آفریقا

عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی سودان، با تاکید بر خروج نیروهای مسلح این کشور از فعالیت های سیاسی، گفت: ما منتظر تشکیل یک دولت غیرنظامی در راستای تحقق خواسته های مردم سودان هستیم.

از سوی دیگر، محمد حمدان حمیدتی، نایب رئیس شورای حاکمیتی سودان، گفت که توافقنامه چارچوب یک پیشرفت مهم برای حل و فصل بحران این کشور است و ما بار دیگر بر تعهد خود به پایان دادن به شرایط وجود برای تشکیل دولت مدنی تاکید می کنیم.

وی افزود: ما به اصلاح نهادهای نظامی و تشکیل ارتش ملی به دور از هر گونه مداخله سیاسی تاکید می کنیم.

پیش از این نیز مقامات سودان بارها بر تشکیل دولت غیرنظامی و خروج ارتش این کشور از هر گونه فعالیت سیاسی تاکید کرده اند.

گفتنی است، سودان از اکتبر ۲۰۲۱ که ارتش دولت انتقالی «عبدالله حمدوک»، نخست وزیر را برکنار و وضعیت اضطراری اعلام کرد، بدون دولت فعال بوده است، اقدامی که توسط نیروهای سیاسی به عنوان کودتای نظامی محکوم شده است.

دو طرف در هفته‌های اخیر تحت نظارت سازمان ملل متحد برای دستیابی به توافقی برای حل بن بست سیاسی این کشور مذاکراتی را دنبال کرده‌اند.

توافق میان گروه‌های رقیب در سودان در حالی به دست آمده است که چندی پیش، «عبد الفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان به سیاستمداران درباره دخالت در ارتش هشدار داده و تاکید کرده بود که اجازه انحلال ارتش را نمی‌دهد.

پربیننده ترین خبرها