کنعانی درپاسخ به سوال العالم:سفر رئیس جمهور به سوریه و ترکیه در حال برنامه‌ریزی است/ ایفای نقش بی بدیل ایران در سوریه کمافی السابق ادامه دارد+ ویدیو

کنعانی درپاسخ به سوال العالم:سفر رئیس جمهور به سوریه و ترکیه در حال برنامه‌ریزی است/ ایفای نقش بی بدیل ایران در سوریه کمافی السابق ادامه دارد+ ویدیو
دوشنبه 19 دی 1401 - 11:59

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال العالم در باره تاخیر در سفر رییس جمهور کشورمان به سوریه و میانجیگری روسیه در خصوص مسایل بین دمشق و آنکارا گفت: دعوتی از آقای رئیسی به عمل آمده و سفر به سوریه و ترکیه در حال برنامه‌ریزی است و با قطعی شدن برنامه‌های سفر انجام خواهد شد. 

العالم ـ ایران ـ سیاسی

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری امروز (دوشنبه) با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه خبری العالم در باره آخرین خبرها از سفر رییس جمهور به سوریه و دلیل تاخیر این سفر چه بوده است؟ و این سوال که باتوجه به اینکه ایران و روسیه در آزاد سازی حلب و به یک معنا آزادسازی سوریه از دست تکفیری ها دوشادوش ملت و نظام سوریه جنگیدند اما این روزها روسیه میدان دار میانجیگری میان ترکیه و سوریه شده است آیا این مساله دلیل خاصی دارد؟ خاطرنشان کرد، دعوتی که از آقای رئیسی به عمل آمده و سفر به سوریه و ترکیه در حال برنامه‌ریزی است و با قطعی شدن برنامه‌های سفر انجام خواهد شد.

کنعانیکنعانی در باره روابط ایران و سوریه نیز خاطرنشان کرد: گفت‌وگو بین مقامات ایران و سوریه در سطوح عالی برقرار است و روابط ما ممتاز است. در موضوع سوریه همکاری و نقش برجسته ایران در صلح سازی در سوریه در حمایت از دولت و ملت این کشور و تمامیت ارضی سوریه، نقش ایران یک نقش بی بدیل و برجسته است و ایران در این ارتباط نقش خود را کما فی السابق ایفا خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها