ساخت بزرگترین مجتمع پتروشیمی در قطر با مشارکت عربستان

ساخت بزرگترین مجتمع پتروشیمی در قطر با مشارکت عربستان
دوشنبه 19 دی 1401 - 14:41

وزیر مشاور دولت قطر در امور انرژی از تاسیس شرکتی جدید میان شرکت انرژی قطر و شرکت «شورون فیلیپس» عربستان و ساخت بزرگترین مجتمع پتروشیمی در این کشور خبر داد.

العالم - آسیا

بنابر گزارش پایگاه خبری «خلیج آنلاین»، «سعید بن شریده کعبی» در سخنانی مطبوعاتی گفت: ما شرکت جدیدی تاسیس کردیم که ۷۰ درصد آن تحت مالکیت قطر و ۳۰ درصد باقیمانده در مالکیت شرکت شورون فیلیپس قرار دارد.

کعبی که همچنین مدیر اجرایی شرکت انرژی قطر است، افزود : هم اکنون امضای توافقنامه مربوط به مجتمع پتروشیمی "راس لفان" به عنوان بزرگترین مجتمع پتروشیمی میان دو شرکت قطری و سعودی به ارزش ۶ میلیارد دلار در جریان است.

شهر راس لفان در شمال قطر واقع است و در آن یک منطقه صنعتی بزرگ برای تولید گاز مایع و صدور گاز طبیعی مایع وجود دارد . بندر راس لفان قطر نیز بزرگترین بندر صادرات گاز در جهان به شمار می رود.

برپایه این گزارش، شرکت انرژی قطر هر از چند گاهی از امضای قرارداد با شرکت های بزرگ جهان خبر می دهد تا جایگاه بین المللی قطر در زمینه گاز مایع و فعالیت های تجاری و حمایت از توانایی این کشور در زمینه انرژی تقویت و گسترش یابد.

به گزارش ایرنا، شرکت انرژی قطر طی دو سال گذشته توانست توافقنامه های بسیاری با شرکت های بزرگ انرژی و کشورها و در راس آنها آرژانتین، برزیل، مکزیک، موزامبیک و آفریقای جنوبی به امضا برساند که در راستای راهبرد و چشم انداز شرکت قرار دارد تا به یکی از بهترین شرکت های ملی در سطح جهان تبدیل شود.

فعالیت‌های شرکت انرژی قطر بخش‌های مختلف صنعت نفت و گاز را در سطح محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی پوشش می‌دهد زیرا شامل اکتشاف، پالایش، تولید، بازاریابی و فروش نفت و گاز خام، گاز طبیعی مایع، مایعات گاز طبیعی، محصولات گاز به مایع، مشتقات نفتی، پتروشیمی ها، کودهای شیمیایی و آهن و آلومینیوم می شود.

پربیننده ترین خبرها