سردار باقری: مأموران انتظامی در 110 روز اخیر با ایستادگی، امنیت را به کشور برگرداندند

سردار باقری: مأموران انتظامی در 110 روز اخیر با ایستادگی، امنیت را به کشور برگرداندند
دوشنبه 19 دی 1401 - 17:50

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مأموران انتظامی در 110 روز گذشته به طور شبانه روزی از امنیت و هویت، جانانه دفاع کرده و با ایستادگی،‌صبر و حوصله و تدبیر، امنیت را به کشور برگردانده و بر دهان دشمن کوباندند.

العالم - ایران

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس کل ستاد نیروهای مسلح در مراسم معارفه سردار رادان به سمت فرماندهی کل نیروی انتظامی با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) به عملکرد پلیس در دوران اغتشاشات اشاره و اظهار داشت: در بیش از 110 روز گذشته عزیزان ما در فرماندهی انتظامی در سراسر کشور به طور شبانه روزی از امنیت، هویت، و جان و مال مردم به طور جانانه دفاع کرده و با ایستادگی و صبر و حوصله و تدبیر، امینت را به کشور برگردانده و به دهان دشمنان کوباندند که می‌خواستند با جنگ ترکیبی کشور را دچار اغتشاش کنند.

وی گفت: البته انتظامی در این مدت با کم‌مهری‌هایی مواجه شد، اگرچه عزیزان ما در انتظامی کشور نگاه به تشویق‌ها و خوشامدگویی‌های دیگران ندارند و کسانی که بی‌مهری کردند، بنا بر امر فرمانده معظم کل قوا باید این جبران را داشته باشند.

رئیس کل ستاد نیروهای مسلح تصریح کرد: اگر امنیت نباشد، هیچ فعالیتی در هیچ کجا و هیچ کشوری انجام نمی‌شود؛ برای انجام فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و برای هر طیفی امنیت مقدمه لازم و واجب است و اگر امنیت نباشد، حتی مسجد نمازی هم باقی نمی‌ماند.

وی گفت: در این سه ماه و نیم اخیر عزیزان انتظامی در کنار همه انجام مسئولیت‌های امنیتی در سراسر کشور، برای برقراری امنیت و جلوگیری از اغتشاش، تخریب، و آسیب به خیابان‌ها آمده و ایستادگی کرده و امنیت و آرامش را به کشور بازگرداندند.

سردار باقری افزود: این حوادث باعث می‌شود جایگاه انتظامی را بیش‌تر متوجه شویم؛ سپاه و بسیج هم بیشترین کمک را کرده و ارتش و دیگران هم در ترابری نیروها و امکانات به انتظامی کشور کمک کردند.

وی تنوع ماموریتی انتظامی کشور را از لحاظ وسعت و پهنه جغرافیایی بزرگ دانست و گفت: به عبارتی بیش از 20 نوع ماموریت متنوع که هر کدام مستلزم دانش، تدبیر و نوع سرمایه خاص است در فرماندهی انتظامی وجود دارد. درحالی‌که در بسیاری از کشورها این حجم از ماموریت‌ها در 4 سازمان پلیس داخلی، پلیس امنیت، مرزبانی و... تقسیم می‌شود، اما در کشور ما همه در یک سازمان و به نام انتظامی کشور جمع شده است.

پربیننده ترین خبرها