داسیلوا: تاکنون 1500 نفر را بازداشت کرده‌ایم

داسیلوا: تاکنون 1500 نفر را بازداشت کرده‌ایم
سه شنبه 20 دی 1401 - 04:55

رئیس جمهور برزیل از بازداشت 1500 نفر از ابتدای حوادث برازیلیا طی روز یکشنبه تاکنون خبر داد.

العالم-آمریکا

لولا داسیلو رئیس جمهور برزیل دوشنبه شب در سخنانی اعلام کرد که از زمان شروع حوادث برازیلیا، 1500 نفر از متهمان حمله طرفداران رئیس جمهور پیشین این کشور به ساختمان ریاست جمهوری و کنگره، بازداشت شده‌اند تا تحقیقات در مورد اتهامات آنها انجام شود.

وی در جمع هواداران خود افزود: ما تامین کنندگان مالی کودتا را تحت تعقیب قرار خواهیم داد و باید در مقابله با آنها متحد شویم.

دیشب هزاران نفر از هواداران لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل در پایتخت این کشور تظاهرات کرده و حمله به ساختمان ریاست جمهوری و کنگره در برازیلیا را محکوم کردند.

روز یکشنبه طرفداران ژائیر بولسانورو رئیس جمهور سابق برزیل به کاخ ریاست جمهوری و کنگره در ایالت برازیلیا حمله‌ور شده و با هواداران لولا داسیلوا که به تازگی بار دیگر قدرت کشور را در دست گرفته است، درگیر شدند.

لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل آنچه که روز یکشنبه در برازیلیا اتفاق افتاد را «وحشیانه» خواند و گفت این حمله مستقیم به قانون و دموکراسی است.

لولا داسیلوا در انتخابات آبان ماه با شکست ژائیر بولسونارو رئیس‌جمهور پیشین برزیل به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید برزیل انتخاب شد.

داسیلوا در نخستین دور انتخابات 48 درصد آرا را به خود اختصاص داد، در حالی که بولسونارو 43 درصد آرا را کسب کرد که این رقم بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌ها بوده است.

پس از شمارش آرای دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل، لولا داسیلوا 77ساله با کسب 50.9 درصد آرا، به‌عنوان رئیس جمهور بعدی برزیل انتخاب شد.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها