لایحه دولت انگلیس برای مهار اعتصابات جدید سراسری کارگران و کارمندان

لایحه دولت انگلیس برای مهار اعتصابات جدید سراسری کارگران و کارمندان
چهارشنبه 21 دی 1401 - 09:03

در بحبوحه اعتصابات در انگلیس دولت این کشور لایحه قوانین جدید «ضد اعتصاب» را رونمایی کرد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش وبگاه «سی‌جی‌تی‌ان» دولت انگلیس با ارایه لایحه ای، پیشهاد قوانین جدید برای کاستن از میزان اعتصاب‌ها را مطرح کرده است که در صورت عملی شدن، می‌تواند به شرکت‌ها اجازه دهد تا از اتحادیه‌ها برای اقدام به اعتصاب در آینده شکایت و کارگران را به دلیل شرکت در آن اخراج کنند، این طرح بحث برانگیز که در پارلمان انگلیس ارائه شده بر شش حوزه اصلی حمل و نقل، بهداشت، آموزش، آتش نشانی، امنیت مرزی و انرژی هسته‌ای متمرکز است.

«گرانت شاپس» وزیر بازرگانی انگلیس گفته است که این اقدام برای تضمین امنیت عمومی ارائه شده است. شاپس گفته که این قوانین مشابه قوانینی است که اینک در سایر کشورهای اروپایی مانند اسپانیا، ایتالیا، آلمان و فرانسه وجود دارد.

این لایحه قبل از تبدیل شدن به قانون باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد و از طریق پارلمان رای گیری شود که انتظار می‌رود ماه‌ها طول بکشد.کنگره اتحادیه‌های کارگری که نماینده ۵۰ اتحادیه و بیش از ۵.۵ میلیون کارگر است، این قانون را غیردموکراتیک خواند.

«پل نواک» دبیر کل این اتحادیه گفت، این لایحه در صورت تصویب اختلافات را طولانی می‌کند و منجر به اعتصاب‌های مکرر می‌شود.

این در حالی است که انگلیس که در ماه‌های گذشته شاهد اعتصابات پی‌ در پی کارمندان بخش‌های مختلف بوده، با شکست مذاکرات اتحادیه‌های تجاری با مقامات دولت بر سر مطالباتشان برای موج جدیدی از اعتصابات آماده می‌شود.

نرخ تورم دو رقمی در انگلیس به بالاترین حد خود در ۴۰ سال اخیر رسیده در حالی که افزایش حقوق‌ها به حد تطبیق با این نرخ تورم نبوده و این وضعیت صدای اعتراض پرستاران، کارمندان آمبولانس، کارمندان راه‌آهن و معلمانی که تا کنون چند دور اعتصاب را اجرا کرده‌اند در آورده است.

اتحادیه‌های صنفی معلمان انگلیس با وزیر آموزش این کشور نشست برگزار کردند. اتحادیه‌های معلمان انگلیس قرار است چند روز دیگر نتیجه رای‌گیری برای پیوستن به دور جدید اعتصابات را اعلام کنند. وزیر بهداشت انگلیس با اتحادیه‌های پرستاران صحبت کرد در حالی که وزیر حمل‌ونقل انگلیس هم قرار بود با اتحادیه‌های حمل‌ونقل ریلی دیدار کند.

اتحادیه «آر.سی.ان» که نماینده پرستاران است نشست با بارکلی را «شدیدا مایوس کننده» خواند. این اتحادیه گفت اگر وزیران دولت لندن خواهان لغو اعتصاب برنامه‌ریزی شده از سوی پرستاران در تاریخ‌های ۱۸ و ۱۹ ژانویه (۲۸ و ۲۹ دی) هستند باید تلاش زیادی داشته باشند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها