در واکنش به جمع‌آوری پرچم فلسطین در سرزمین اشغالی؛

عفو بین‌الملل: اقدام اسرائیل تلاشی بزدلانه برای هدف قرار دادن هویت یک ملت است

عفو بین‌الملل: اقدام اسرائیل تلاشی بزدلانه برای هدف قرار دادن هویت یک ملت است
چهارشنبه 21 دی 1401 - 10:02

سازمان عفو بین‌الملل تصمیم رژیم صهیونیستی برای جمع‌آوری پرچم فلسطین از اماکن عمومی در سرزمین اشغالی فلسطین را مغایر با منشور سازمان ملل و حقوق بشر و تلاشی بزدلانه و قابل پیش‌بینی برای محو هویت یک ملت خواند.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، سازمان عفو بین‌الملل، روز گذشته در بیانیه‌ای در این‌باره تاکید کرد: تصمیم ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل برای جلوگیری از برافراشتن پرچم فلسطین در داخل سرزمین‌های اشغالی سال ۱۹۴۸، یک تلاش بزدلانه و قابل انتظار برای هدف قرار دادن هویت یک ملت و برخلاف کنوانسیون‌های سازمان ملل و حقوق بشر است.

در این بیانیه آمده است: این تصمیم نقض آشکار مواد ۲ ، ۷ ، ۱۹ و ۲۰ از اعلامیه جهانی حقوق بشر و کنوانسیون‌های سازمان ملل بوده که سنگ بنای قوانین بین‌المللی هستند.

عفو بین‌الملل در ادامه آورده است: این رفتار از زمان شکل‌گیری تاریخ در سیستم‌های سرکوبگر و دیکتاتوری در سراسر جهان وجود داشته است و سرکوب آزادی بیان یک اقلیت خاص فقط یک آغاز برای سرکوب سایر اقلیت‌ها و گروه‌های آسیب‌پذیر و سلب حق بیان آنها است.

این سازمان در ادامه از کابینه رژیم صهیونیستی خواست که در تصمیمات اتخاذ شده توسط بن گویر تندرو بازنگری کند.

طبق این گزارش، بن گویر یکشنبه به پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که برافراشتن هرگونه پرچم فلسطینی در اماکن عمومی ممنوع است.

پربیننده ترین خبرها