بن گویر فرمان جمع آوری پرچم فلسطین از سرزمین‌های اشغالی را صادر کرد

بن گویر فرمان جمع آوری پرچم فلسطین از سرزمین‌های اشغالی را صادر کرد
دوشنبه 19 دی 1401 - 07:45

ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی افراطی رژیم صهیونیستی یکشنبه شب به رئیس پلیس صهیونیست‌ها دستور داد که پرچم فلسطین از اماکن عمومی سرزمین‌های اشغالی جمع آوری شود.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش خبرگزاری "سما" فلسطین، تارنمای روزنماه "هاآرتص" یکشنبه شب نوشت: "یعقوب شبتای" فرمانده پلیس رژیم صهیونیستی به دستگاه‌های زیرمجموعه خود دستور داده که پرچم فلسطین در تمام اماکن عمومی اسرائیل جمع آوری شود.

براساس گزارش این روزنامه صهیونیستی "تصمیم بن گویر به دنبال به اهتزاز درآمدن پرچم فلسطین در مراسمی در شهرک "عاره" در اواخر هفته گذشته رخ می دهد که مردم این منطقه آزادی "کریم یونس" پس از ۴۰ سال اسارات در زندان‌های اسرائیلی جشن گرفته بودند.

بن گویر همچنین به رئیس پلیس صهیونیست‌ها دستور داده با وجود دستورالعملی برای جلوگیری از برگزاری جشن آزادی کریم یونس، درخصوص برگزاری آن تحقیق کند.

براساس این گزارش وزیر امنیت داخلی تندرو صهیونیست‌ها گفته است: برگزاری مراسمی اینچنینی، مراسمی برای تحریک و حمایت آشکار از تروریسم (گروه های مقاومت) است و نمی توان متصوّر شد که این گونه حوادث در خانه ما (اشاره به مناطق اشغالی ۱۹۴۸) برگزار شود.

به گزارش ایرنا، بن گویر روز یکشنبه در تصمیمی برای فشار بیشتر علیه اسرای فلسطینی، ملاقات اعضای کنست با آنها را لغو کرد.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی قانون ملاقات اعضای کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) با اسرای دارای پرونده امنیتی فلسطینی را لغو کرده تا مانع ملاقات اعضای عرب کنست با اسرا شود.

رهبر حزب افراطی «عوتسما یهودیت» روز شنبه در نامه ای به «امیر اوهانا» رئیس کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی، از او خواست طرح دیدار نمایندگان عرب کنست با اسیران فلسطینی را لغو کند.

اعضای دو کابینه قبلی رژیم صهیونیستی با درخواست برخی نمایندگان عرب کنست برای دیدار با اسیران فلسطینی موافقت کرده بودند و این طرح به مدت بیش از یکسال اجرا شد.

دیدار اعضای کنست با اسیران فلسطینی از سال ۲۰۱۶ ممنوع اعلام شده بود اما با موافقت دولت یائیر لاپید و نفتالی بنت، سال گذشته این ممنوعیت لغو و اکنون با آمدن بن گویر این ممنوعیت دوباره احیا شد.

حضور بن گویر در کابینه بنیامین نتانیاهو موجب افزایش تنش ها در سرزمین های اشغالی و منطقه شده است.

وی سه‌شنبه گذشته در نخستین هفته کاری خود به همراه گروه دیگری از صهیونیست‌ها با حمایت نظامیان این رژیم در اقدامی تحریک‌آمیز به مسجد الاقصی یورش برد.

این اقدام بن گویر با واکنش گسترده مسلمانان روبه‌رو شد و کشورهای اسلامی آن را محکوم کردند.

بن گویر در جریان تبلیغات انتخابات کنست رژیم صهیونیستی از تصمیم خود برای افزایش فشارها بر اسرای فلسطینی خبر داده بود.

پربیننده ترین خبرها