سفر هیات چینی به روسیه با محوریت گسترش روابط تجاری

سفر هیات چینی به روسیه با محوریت گسترش روابط تجاری
چهارشنبه 21 دی 1401 - 11:12

هیاتی متشکل از ۳۰ نماینده از شرکت های تجاری بین المللی خصوصی و دولتی چین اخیرا برای گسترش فرصت های تجاری با روسیه به این کشور سفر کرد.

العالم - آسیا

به گزارش شینهوآ، هیاتی متشکل از بیش از ۳۰ نماینده از شرکت های خصوصی و دولتی از استان جیلیان چین واقع در شمال شرقی این کشور به منظور گسترش روابط تجاری و کسب و کار با روسیه اخیرا به این کشور سفر کرد.

این هیات تقریبا به مدت ۱۰ روز به انجام مذاکرات اقتصادی و تجاری و بهبود فعالیت های سرمایه گذاری با انجمن ها و شرکت های صنعتی روسی در زمینه هایی از جمله زغالسنگ، غذاهای دریایی، محصولات کشاورزی، قطعات اتومبیل و تجارت الکترونیکی در روسیه خواهند پرداخت.

«لی ژوآنگ» یکی از مقامات رسمی بخش بازرگانی این هیات در مصاحبه با خبرنگاران گفت فعالیت های تجاری و اقتصادی به شرکت های استان جیلیان کمک خواهد کرد تا همکاری های خود را با همتایان روس خود تقویت کنند و محصولاتی با کیفیت بالا به بازار روسیه صادر کنند.

از ماه ژانویه تا نوامبر سال ۲۰۲۲میلادی حجم تجارت استان جیلیان با روسیه ۷۴ درصد نسبت به تجارت سال به سال افزایش پیدا کرده است. طی ماه گذشته استان جیلیان چندین هیات اقتصادی و تجاری به کره جنوبی، سنگاپور، مالزی، تایلند و سایر کشورها فرستاده است.

پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین در فوریه سال گذشته بسیاری از کشورها روابط تجاری و اقتصادی خود را با روسیه کاهش دادند و حتی تحریم هایی علیه این کشور اعمال کردند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها