ارتش چین تمرین‌های نظامی گسترده ای را در اطراف تایوان برگزار می کند

ارتش چین تمرین‌های نظامی گسترده ای را در اطراف تایوان برگزار می کند
دوشنبه 19 دی 1401 - 13:27

چین، تایوان را بخشی جدایی‌ناپذیر از خاک خود می‌داند.

العالم - آسیا

بنابر گزارش سی‌ان‌ان، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد چین 28 هواپیمای جنگی خود را از طریق خط میانی تنگه تایوان برای انجام تمرین‌های نظامی به پرواز درآورده است.
این وزارتخانه گفت که 28 هواپیمای چین، از جمله 57 هواپیمای مشاهده شده در نزدیکی تایوان بودند و افزود آنها شامل جنگنده های J-10، J-11، J-16 و Su-30، بمب افکن های H-6، سه هواپیمای بدون سرنشین و یک فروند هواپیمای شناسایی و اخطار است.
بر اساس بیانیه ای که در یک وب‌سایت نظامی چین منتشر شد، این رزمایش بر حملات زمینی، حملات دریایی و سایر موضوعات متمرکز بود و هدف آن آزمایش توان رزمی مشترک نیروها و مقابله قاطعانه با اقدامات تحریک آمیز نیروهای خارجی و نیروهای جدایی طلب «استقلال تایوان» است.
حزب حاکم کمونیست چین، تایوان - جزیره‌ای با 24 میلیون جمعیت - را به‌عنوان بخشی از قلمرو خود می‌داند و مدت‌هاست متعهد شده است که حتی با توسل به زور، این جزیره را با سرزمین اصلی چین «بار دیگر متحد کند».
به گفته وزارت دفاع تایوان، چین رزمایش مشابهی را در 25 دسامبر انجام داد که در آن پکن 47 هواپیما را از میان 71 فروندی که در اطراف جزیره مشاهده شده بود، از طریق خط میانی تنگه تایوان به پرواز درآورد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها