نقش کابینه نتانیاهو در شعله ور ساختن آتش درگیری ها داخل رژیم صهیونیستی

پنج‌شنبه 22 دی 1401 - 13:57

کابینه نتانیاهو آتش تفرقه و اختلافات را در محافل سیاسی و جامعه صهیونیستی برافروخت، به طوری که هشدارها در مورد درگیری داخلی از مرحله جنگ واژگانی و کلامی در رسانه ها به مرحله صدور فراخوان برای مقابله با کابینه نتانیاهو و نافرمانی مدنی برای ایستادن در برابر دیوانگان وزارت در این کابینه رسیده است.

العالم - فلسطین اشغالی

کارشناسان خاورمیانه معتقدند که به قدرت رسیدن راستگرایان جدید از درون پایگاه راست افراطی در سرزمین های اشغالی انقلابی به پا خواهد کرد.

این جنبش راست‌گرای جدید صهیونیستی مدعی است که در طول سال‌ها حاکم واقعی نبوده و اکنون فرصتی واقعی به دست آمده که به آن ها اجازه می‌دهد پیشینه و آرمان‌های ایدئولوژیک خود را در شکل افراطی آن برای فلسطین اشغالی و فراتر از آن برای منطقه، به عرصه ظهور برساند و همچنین احکام برخاسته از ایدئولوژی خود را داخل سرزمین های اشغالی و تمام نهادهای رژیم اشغالگر مانند دیوان عالی، رسانه ها، پلیس و ...اجرا کند.

این ادعاهای تحریک آمیز موجب انفجار اعتراض های داخلی از جمله چپ ها، سکولارها، لیبرال ها و غیره شد تا جایی که جریان اپوزیسیون اعلام کرد که تهدیدی جدی برای هویت جامعه و رژیم وجود دارد.

اتخاذ چنین مسیرها و تحمیل این گونه برنامه‌ها و ایدئولوژی‌ها به تهدیدی جدی برای «رژیم صهیونیستی» تبدیل شده است که آن را هم از درون و هم از ناحیه روابطش با جهان دچار مشکل خواهد کرد و حتی ممکن است باعث رخ دادن انفجارهای منطقه‌ای شود، بنابراین رژیم اشغالگر در حال حاضر با یک تهدید جدّی به نام «مرحله تضادهای درونی» مواجه است.

پس از تبدیل شدن سومین صهیونیسم قومی به «صهیونیسم فاشیستی» که برپایه دیدگاه‌های خاخامی خاص یا حتی بر دیدگاه‌های داعشی بنا شده، یک کودتای واقعی درون رژیم اشغالگر صهیونیستی در حال شکل گرفتن است.

تبدیل «رژیم صهیونیستی» از یک سوسیالیست آشکار، دانشگاهی و سکولار به یک صهیونیست خاخام فاشیست را می توان تحولی طبیعی دانست چرا که اساساً این رژیم جعلی با به وجود آوردن یک جامعه غیرطبیعی و ساختگی پدید آمد و در حال حاضر تمام تضادهای ساختاری درونی‌اش در سطوح مذهبی، ملی و قومی همچنان پابرجاست. شکاف‌های سیاسی پدید آمده به خوبی نشان می‌دهد که این اختلاف ها و شکاف‌ها روز به روز بیشتر و بیشتر شده است تا آنجا که درگیری‌های داخلی کاملاً عیان شده است و به هیچ وجه نمی‌توان آنها را پنهان کرد یا نادیده گرفت.

کارشناسان خاورمیانه تأکید می کنند که بروز این فاشیسم بازتاب‌های جدّی و خطرناک خواهد داشت و حتی ممکن است به نابودی نهادهایی منجر شود که رژیم صهیونیستی به‌ عنوان یک سیستم مدرن دمکراتیک همواره بر آنها تکیه می‌کرده است و اوضاع نسبت به گذشته کاملا دگرگون شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها