نتانیاهو در تله گرگ های صهیونیست افراطی

نتانیاهو در تله گرگ های صهیونیست افراطی
دوشنبه 19 دی 1401 - 11:29

کارشناسان و ناظران بر این باورند که کابینه جدید رژیم صهیونیستی شبیه دسته ای از گرگ ها است که نتانیاهو سال ها پیش آن ها را رام کرده بود اما دو گرگ از این گرگ ها بر او سیطره یافته اند که اساس دموکراسی را در سرزمین های اشغالی تهدید می کنند.

العالم _ نظرکده

تحلیلگران سیاسی هشدار می دهند که نتانیاهو به یک اسباب بازی در دستان راست فاشیست اسرائیل تبدیل شده است که سابقه طولانی در جنایات علیه فلسطینیان دارد.

پژوهشگران معتقدند انتخابات اخیر در رژیم اسرائیل نیروهای راست افراطی به اصطلاح فاشیست صهیونیست را تولید کرد و این نیروها نتانیاهو را از یک سیاستمدار، سیاستمداری که ادعا می کند آخرین نسل بنیانگذاران صهیونیسم و پادشاه پادشاهان صهیونیست است، به یک اسباب بازی در دست حزب صهیونیست دینی به رهبری بتسلئيل اسموتريتچ و حزب قدرت یهود به رهبری ايتمار بن گویر تبدیل کرده است.

تحلیلگران سیاسی تاکید می کنند که کابینه جدید طرح هایی برای بازگرداندن درگیری هایی همانند درگیری های دوران نکبت سال 1948 (اشاره به جنگ رژیم صهیونیستی و فلسطین در سال 1948 که سرانجام به تأسیس رژیم جعلی اسرائیل انجامید و بیش از هشتصد هزار فلسطینى آواره شدند) در دست دارد و این در حالی است که همگی به خاطر دارند که کسانی که مردم فلسطین را در آغاز پروژه شهرک سازی داخل سرزمین های فلسطینی آواره کردند، باندهای بنیانگذار رژیم اشغالگر بودند و هم اکنون کسانی که طرح های کابینه کنونی اسرائیل را هدایت می‌کنند، همان باندها اما با نام‌های مختلف مانند باند جوانان تپه ها، باند قیمت‌گذاری و غیره هستند.

محققان هشدار می دهند که هدف کنونی این باندها افزایش شهرک سازی ها در الجلیل، النقب و کرانه باختری و همچنین تشدید تعرض و تعدی به مسجد الاقصی است.

تحلیل گران امور اسرائیل این رژیم را به عنوان یک کلوپ گرگ ها توصیف می کنند که در آن دو گرگ بر رام کننده آنها مسلط است. رژیم صهیونیستی در واقع کلوپ گرگ‌ها است و بنیامین نتانیاهو رام‌کننده‌ای است که سال‌ها توانسته بود این گرگ‌ها را رام کند و گرگ‌هایی را که خارج از اراده او بودند، از مزرعه بیرون بیاندازد اما وضعیت هم اکنون تغییر کرده است.

محققان می گویند شماری از گرگ هایی که نتانیاهو آنها را به مزرعه خود آورده است، مانند اسموتریچ، بن گویر و سایر افراطی ها، شهرک نشین هستند که 17 عضو کنست را تشکیل می دهند و آنها نه فقط برای آرمان فلسطین و موجودیت فلسطینی ها در قدس و نیز موجودیت توده‌های عرب در مناطق اشغالی سال 1948 بلکه برای آینده خود «اسرائیل» خطرناک هستند.

کارشناسان امور اسرائیل تاکید می کنند که حضور این افراد تهدیدی برای ته مانده دروغی به نام دموکراسی در سرزمین‌های اشغالی است زیرا به کودتایی منجر می شود که به هر گونه دموکراسی و تشکیلات یهود در سرزمین های اشغالی پایان خواهد داد و بنيامين نتانياهو هم اکنون لبه آتش فشان خطرناکی ایستاده است.

طارق سلمی از مسئولان جنبش جهاد اسلامی معتقد است آنچه امروزه از تشکیلات خودگردان فلسطین انتظار می رود، تکیه بر مقاومت و نتایج نبرد شمشیر قدس و وحدت میدان ها و تأکید بر این مسئله است که دشمن فقط زبان زور، درگیری و تقابل را می فهمد.

پربیننده ترین خبرها