نقاشی کودک چابهاری ۴۰۰ میلیون فروخته شد!

نقاشی کودک چابهاری ۴۰۰ میلیون فروخته شد!
جمعه 23 دی 1401 - 14:56

نقاشی کودک چابهاری در تهران ۴۰۰ میلیون تومان به فروش رفت! شاید فکر کنید این نقاشی اثر هنرمند معروفی است که در قابی نفیس جا خوش کرده و در حراج تهران چکش خورده، اما واقعیت چیزی دیگری است.

العالم - ایران

نقاشی کودک چابهاری در تهران ۴۰۰ میلیون تومان به فروش رفت! شاید فکر کنید این نقاشی اثر هنرمند معروفی است که در قابی نفیس جا خوش کرده و در حراج تهران چکش خورده، اما واقعیت چیز دیگری است.

همان‌طور که ابتدای خبر گفته شد، این نقاشی ارزشمند توسط دختربچه‌ای از روستاهای چابهار کشیده شده. دختری معلول، ساکن یکی از محروم‌ترین روستاهای چابهار، که نه تنها تا به حال در هیچ کلاس نقاشی‌ای شرکت نکرده و با سبک سنتی و مدرن و تکنیک‌های روز نقاشی غریبه است، بلکه تنها ابزار نقاشی‌اش یک جعبه مدادرنگی ۶ تایی و یک دفتر نقاشی است.

اما چطور این نقاشی ساده سر از فضای مجازی درآورد و ۴۰۰ میلیون تومان فروخته شد؟

ماجرا از این قرار است که جمعی از جوانان محله تهرانپارس که هر ماه در قالب «گروه جهادی شهید بلوکات» به روستاهای استان‌های محروم و مرزی می‌روند، در جدیدترین فعالیت جهادی‌شان، ماه گذشته برای ساخت سرویس بهداشتی به یکی از روستاهای چابهار سر زدند و برای سیما، دختربچه معلولی که به دلیل معلولیت مادرزادی توان استفاده از سرویس بهداشتی کپری را نداشت، سرویس بهداشتی ویژه معلولان ساختند. ادامه ماجرا را از زبان «امین مفتخری»، مدیر و نماینده این گروه جهادی، بخوانید: «ساخت سرویس بهداشتی چند ساعت زمان برد. در این مدت سیما که از نزدیک شاهد فعالیت بچه‌ها بود، مدادرنگی و دفترش را آورد و مشغول کشیدن نقاشی شد و موقع خداحافظی آن را برای تشکر به بچه‌های گروه هدیه داد.»

مفتخری ادامه می‌دهد:‌ «هدیه سیما برای ما خیلی باارزش بود، برای همین وقتی به تهران آمدیم نقاشی را در فضای مجازی و گروه‌ها و کانال‌هایمان به اشتراک گذاشتیم و نوشتیم «این هدیه سیما به همه کسانی است که کمک کردند.»، بلافاصله نیکوکارانی که عضو گروه بودند، درخواست خرید نقاشی را مطرح کردند. از این رو ما نسخه‌هایی از نقاشی را پرینت گرفتیم و به فروش رساندیم.»

این جهادگر که ابتدا باورش نمی‌شده نقاشی ساده کودک چابهاری به لطف و همدلی مردم این‌قدر ارزش پیدا کند، می‌گوید: «این پول خیلی برکت داشت، چون علاوه بر تامین هزینه ساخت ۷۰ سرویس بهداشتی در روستاهای محروم استان سیستان و بلوچستان، با آن برای همه بچه‌های روستای محل زندگی سیما لباس و کفش خریداری شد.»

پربیننده ترین خبرها