وزیر خارجه لبنان در گفت‌وگو با «العالم»: تلاش‌های جدی برای بهره‌مندی ما از کمک‌های ایران وجود دارد

جمعه 23 دی 1401 - 17:17

«عبدالله بو حبیب» وزیر خارجه لبنان از تلاش‌های جدی برای بهره‌مندی از کمک‌های ایران به لبنان خبر داد و گفت که «برخی موانع، اختلاف سیاسی و و فشارهای داخلی و خارجی وجود دارد، اما تلاش‌ها همچنان ادامه دارد و ما با ایران هماهنگ هستیم که این تلاش‌ها ادامه پیدا کند».

العالم- ایران

وزیر خارجه لبنان در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه العالم مبنی بر امکان گذر لبنان از مانع آمریکایی برای برخورداری از کمک‌های ایرانیان به مردم لبنان گفت: تلاش‌های جدی برای بهره‌مندی از کمک‌های ایران به این کشور وجود دارد.

بوحبیب افزود: برخی موانع، اختلاف سیاسی در لبنان و فشارهای خارجی وجود دارد اما تلاش‌ها همچنان ادامه دارد و ما با برادران در ایران هماهنگ هستیم که این تلاش‌ها ادامه یابد.

"حسین امیرعبداللهیان" وزیر امور خارجه ایران نیز در کنفرانس خبری مشترک با همتای لبنانی‌اش در بیروت گفت که ایران دوست وفادار لبنان در سختی‌ها و خوشی‌های این کشور باقی خواهد ماند.

امیرعبداللهیان با ابراز اطمینان از آگاهی و توانمندی جریان‌های سیاسی لبنان برای انتخاب هر چه سریع‌تر رئیس‌جمهوری این کشور، امنیت و توسعه لبنان را بخشی از امنیت و توسعه ایران و منطقه دانست.

وی با تاکید بر حمایت تهران از مقاومت لبنان و فلسطین در مواجهه با تهدیدات و تجاوزات اسرائیل، آمادگی کامل ایران را برای احداث نیروگاه‌های جدید تولید برق در لبنان بر اساس توافقی که می‌تواند با دولت لبنان حاصل شود، اعلام کرد.

پربیننده ترین خبرها